woensdag 22 februari 2017

Sponsjes

Ik wou dat bubble garen toch echt eens uittesten.


Ik koos voor 4 pastel kleuren.
Het garen ziet er stekelig uit, 
maar voelt wel zacht aan, ook tijdens het haken.
Ik bestelde een handige opbergtas,
waar mijn nodige bolletjes perfect in passen.


Ik heb beide figuren niet opgevuld,
vond ze zo al dik genoeg.
Wat me opviel is dat je bij het rondhaken,
wel je haakwerk moet omdraaien en 'de foute kant' aan de buitenkant moet laten.
Want daar zitten de meeste stekeltjes op.
Hij het heen en weer haken, heb je dat verschil niet.


Bij het zoeken van het begin bij elke bol garen, 
neem ik altijd een stuk van de binnenkant.
Omdat ik niet graag heb dat mijn garen rond draait op de grond.
Maar bij deze bol dacht ik,
dat gaat makkelijk. 
Inderdaad, heel makkelijk,
maar wat bleek. Ze stoppen het laatste stuk garen van een bol,
er aan de binnenkant in, 
(en dat is een behoorlijk stuk)
waardoor je eigenlijk toch de buitenkant mee hebt.
Best vervelend, vind ik.

---
Creative Bubble garen van RICO
groen 008 - bruin 011 - blauw 007 - roze 003
---

Maar het resultaat van dit garen is superleuk.
Nu nog gebruiken voor de afwas,
want het garen mag op 60°C gewassen worden.

Heb jij het garen al aangeschaft?
Nog iets bij aan te vullen, shoot!

Het huisje is een eigen haakpatroon, weldra op mijn blog!
gratis haakpatroon huisje

13 opmerkingen:

  1. Dat ziet er lekker zacht uit. Ik kende "bubble" garen nog niet. Benieuwd hoe de afwas gaat :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik het al wel gezien. Ik vind het zo leuk. Ik zou wel een badeendje willen haken.
    Maar hou haaksels zijn ook heel erg leuk. XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk! Ik zag dit garen ook al eerder en was nieuwsgierig. Op de beurs gevoeld en bedacht dat het niet lekker zal haken, ik heb het laten liggen. Had ik misschien toch niet moeten doen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Nog niet mee gehaakt, wel in mijn handen gehad: voelt verrassend zacht!
    Misschien dat ik er nog eens een sponsje van haak voor in bad voor de kinderen ☺️😉

    Groetjes Marijke
    (zusjeknus.blogspot.nl)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik heb het gekocht op de Handwerkbeurs en wil badeendjes maken, maar ben er nog niet aan begonnen. Ben benieuwd. Jouw creaties zien er leuk uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Het lijkt me erg leuk om mee te werken!
    Lieve groetjes,
    Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Anoniem23.2.17

    Nog nooit geprobeerd, maar het ziet er verleidelijk uit!
    Zou nog superleuk zijn om een cactus mee te haken ofzo :-)
    Handig dat je erbij vertelt over de uiteinden en hoe je het garen moet gebruiken.
    Groetjes, Sigrid

    BeantwoordenVerwijderen
  8. leuk Sofie ! ik heb het garen nog niet geprobeerd maar deze pastelkleurtjes vind ik erg leuk! en het tasje heb ik ook aangeschaft! groetjes esther

    BeantwoordenVerwijderen
  9. heel erg leuk ik heb bij een vriendin dit bolletje mogen zien idd heel stekelig ik hoop dat het werkt.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Dat ziet er leuk uit. Haandig om jouw ervaringen al te lezen.
    Helaas is dit garen echt heel gewild, want bijna alle kleuren zijn bij wolplein uitverkocht. Ik heb even bij een paar andere winkels gekeken, maar ook daar hetzelfde probleem. Dat wordt dus wachten tot april, tot het garen weer verkrijgbaar is.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik heb het wel gezien bij wolplein of beter gezegd bij koffie & wol. Het staat nog niet op mijn lijstje maar ik vind het wel erg leuk dus wat niet is kan nog komen. Dat wordt met veel plezier afwassen voortaan 😊

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik vind het ook zo'n verrassend leuk garen! Ik kocht 1 bolletje om het uit te proberen. Daarna wilde ik er meer bestellen, maar was het uitverkocht. Weer even geduld hebben dus, tot de voorraad weer wordt aangevuld...

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik heb het al regelmatig langs zien komen. Nee, ik heb het nog niet aangeschaft.

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel voor je fijne reactie!