woensdag 19 april 2017

Cosmo, de kleine leeuw

Ik kreeg het verzoek van Anke, 
beter bekend als "Prenzlzwerg".
Of ik Cosmo,
een Engelstalig patroon uit haar collectie,
 wou gaan testhaken.


Cosmo meet 16 cm,
en je hebt er echt niet zo veel katoen garen voor nodig.
Dit zeker niet voor zijn lijfje,
de krullen daarentegen...


Ik heb het staartje aangepast,
door een plat lapje van 2 vasten te gaan haken, 
over een rij van 5.


En voor de ogen, 
gebruikte ik geen veiligheidsogen, 
maar ik naaide ze erop met zwart katoen.

Haar patroon was af, zo af, 
dat er niks op aan te merken heb!
Er worden ook meerdere foto's bij het haken toegevoegd,
zodat je bij twijfel kan gaan checken, 
hoe je verder moet.


---
haaknaald 2,5
Lana Grossa cotone blauw 010, zwart 021
Scheepjes Larra groen 7398
vulling
stopnaald

Ik wil er nog aan toevoegen dat dit patroon wel 12
bladzijden bevat, dus heel uitgebreid..
Je haakt enkel lossen en vasten, 
je zal ook moeten meerderen en minderen.
---

Heb jij al eens mogen testhaken,
zo ja, 
was het een "af" patroon,
of waren er veel dingen die nog niet juist waren....

15 opmerkingen:

  1. Wat een schatje die Cosmo! ♡
    Zelf heb ik eens voor een uitgeverij mogen testhaken, (het boek 'Monsters haken' wat vanuit het Engels naar het Nederlands is vertaald) daar stonden geen fouten in. Momenteel ben ik een gratis patroon (Deens naar Engels) aan het testhaken en daar vond ik tot nu toe wat kleine foutjes 😉

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik vind het bijna een kunst om op zoek te gaan naar fouten.... en die dan ook te vinden. Leuk voor je!

      Verwijderen
  2. Haha, wat een grappig, gezellig leeuwtje! Leuk in blauw en groen!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, ik wou andere kleuren gebruiken dan een gewone leeuw heeft.

      Verwijderen
  3. Wat een grappig beestje! Niet zo leuk als de kolibrie maar toch... ;-)) XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Vond ik ook. Haar andere ontwerpen zijn gebaseerd op hetzelfde, alleen de afwerking is anders, zo te zien.

      Verwijderen
  4. heel leuk Sofie! ik heb nog nooit voor iemand iets gehaakt om te testen, maar lijkt me leuk om te doen. groetjes esther

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Grappig leeuwtje door zijn vorm, maar zeker ook door de kleuren die jij hebt gebruikt.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Gelijk even gekeken bij Prenzlzwerg. Leuke beestjes heeft ze gehaakt. Meer dan er patroontjes in haar Etsyshop staan. Best een eer om gevraagd te worden om te testhaken lijkt me. Is mij nog niet overkomen maar eerlijk gezegd kan ik mij moeilijk aan patronen houden. Tot nu toe speel ik altijd vals :)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Anoniem22.4.17

    Ik ben van sterrenbeeld een leeuw, dus ik vind hem geweldig!
    Leuke kleurtjes ook :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een super patroontje is dit! En heel mooi gemaakt door jou!
    Ik ga eens bij haar patroontjes kijken.
    En ben ik de enige die aan Loekie moet denken?
    Liefs,
    Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hé, wat een schattig leeuwtje, zo leuk dat je mocht proefhaken.

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel voor je fijne reactie!