maandag 13 november 2017

Polly Peacock

Wat ben ik toch een bofkont...


Esther, bekend de blog van Essiebirdies,
vroeg me of ik nog eens voor haar kon testhaken.
Deze keer werd het een vrolijke, kleurrijke pauw.



Ze wou dat ik roze, met blauw en paars gebruikte...
Die kleuren had ik op voorraad in mijn kast liggen.


Het haken van het lijfje en de kop gebeurt afzonderlijk.
zodat je de delen nog aan mekaar moet bevestigen.


Er komen ook kleurrijke veren aan te pas!



---
haaknaald 2,5 en 3
Lana grossa cotone
blauw (benen) 10
blauw (kop en bovenkant lijfje) 33
wit 28
fel roze 03
licht roze 07
veiligheidsoogjes 14 mm
stopnaald, vulling
---


En ik kan jullie nu al zeggen,
dat ik ondertussen nog eentje aan het testhaken ben, voor haar...

Deden jullie dat al eens, iets test haken, controleren
of je fouten vindt in een haak, brei patroon.
Ik vind het alvast een leuke uitdaging om te doen.
Maar ik moet zeggen,
Esther haar patronen zijn meestal zo top,
dat ik maar af en toe iets kan bijsturen.

13 opmerkingen:

  1. Hey Sofie,
    Wat leuk dat je mocht testhaken. Ze is echt heel leuk geworden. Ik heb nog nooit iets getesthaakt. Lijkt me best leuk om eens te doen.
    Fijne maandag.

    Lieve groetjes,
    Emily
    (casacreaemilia.blogspot.nl)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat leuk dat je mocht testhaken! De pauw is heel kleurrijk geworden.
    Zelf nog nooit gedaan. Wie weet wat de toekomst brengt ...
    Veel haakplezier met de volgende pauw!
    Groet, Ilse (by-ik.blogspot.nl)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk dat je mag testhaken. Ik heb het een paaar keer gedaan. Het voelt speciaal als je iets mag haken dat verder nog geheim is. Het valt niet mee om echt regel voor regel echt te lezen en te haken als je veel haakervaring hebt. Voor de ontwerper is het fijn als de testhaker het patroon goed nakijkt en tips geeft voor verbetering. Polly ziet er vrolijk uit. Ik ben benieuwd naar jouw volgende testproject.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een schatje om te zien.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Super ... op naar de volgende ...
    Fijne start van de week ... liefs Valerie ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat mag jij toch leuke dingen haken, je bent echt een bofkont Sofie.
    Hij is heel mooi geworden.
    gr. Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een leuke vrolijke pauw!
    Ik heb ook wel eens mogen testhaken, best lastig omdat je gemakkelijk over fouten heen leest als je de nodige ervaring hebt. Maar ook best bijzonder omdat je naast de ontwerper een van de eersten bent die het patroon haakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een vrolijke lieverd zeg.
    En wat leuk dat je mocht testhaken, wat een eer.
    Als je dan uiteindelijk zo'n lieverdje over houdt ben je alleen nog maar tevreden lijkt mij.
    En nu de volgende.....je maakt me nieuwsgierig hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Altijd leuk als je mag testhaken. En neen, heb daar te weinig tijd voor vrees ik. Is alvast een mooierd die uit je pen kroop!

    Lieve groetjes, Tinne

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Nee, ik heb nog nooit voor iemand test gehaakt 😜
    Lijkt me wel leuk, net of je dan ook een beetje hebt meegewerkt aan een leuk patroon.
    Jij kunt het goed, dat zie ik wel.
    Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Anoniem14.11.17

    lieve Sofie, wat leuk om dit bericht te lezen! ik ben superblij met jou als testhaakster. Je hebt een prachtige Polly gemaakt en super netjes gehaakt! Ik hoop dat je nog vaak wat voor me wil testen, liefs esther en beterschap xx

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een leuke pauw! Ja, ik heb weleens een breipatroon getest. Ik vind het leuk om te doen.

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel voor je fijne reactie!