Wit brood bakken


Ik heb mijn broodbakmachine nog maar een 3-tal maanden, 
maar ik zou die nu al niet meer kunnen missen;-)


Deze morgen bakte ik een klein broodje, 
een all-in mix, en nu draait die al terug voor een wit boerenbrood!



Doe 400gr bloem met 240ml water, 6gr verse gist met 12 gr boter en 8gr zout in de broodbakmachine.
Zet op het programma voor wit brood, pas de korst aan en 2u53' later is het broodje gebakken...

Deze bloem haal ik vooral bij AVEVE, ik ben de smaak nog niet beu gegeten :-P

Ik vind het vooral lekker met de lekkere aardbeienjam, waarvan ik morgen zeker nog een 2tal potjes zal maken!

2 opmerkingen:

  1. Eigen vers gebakken brood is altijd zo lekker. De geur die ook in huis hangt in de vroege ochtend...mmm

    BeantwoordenVerwijderen
  2. en de smaak is ook zo lekker, ik haal niet zoveel meer mijn brood bij de bakker!

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je voor je leuke reactie!!
Je reactie moet ik eerst 'modereren', goedkeuren op mijn blog. Je zal je reactie dus niet direct zien verschijnen, dat komt in orde zodra ik online ben!