zondag 17 augustus 2014

Rabarbertaart, versie 2

Ik kon nog wat rabarber oogsten
en wou er een taart mee bakken.


Bij dit recept heb je bladerdeeg nodig, helaas...
dat had ik niet in huis.
Na wat rond zoeken op het www vond ik er één!

Benodigdheden en recept:
  • 3 eieren
  • 300gr zelfrijzende bloem
  • 150gr fijne suiker
  • 100gr boter
  • 3 appels of in dit geval fijngesneden rabarber
  • bloemsuiker
Warm de oven voor op 180°C. Beboter een taartvorm en bestuif met wat bloem. Klop de eieren en de suiker tot een bleke en luchtige massa en roer en dan de zachte boter onder, alles goed mengen. Schil de appels of rabarber en snij in kleine stukjes. Zeef de zelfrijzende bloem boven het mengsel, voeg de fruitstukjes toe en meng voorzichtig. Schep het deeg in de taartvorm en bak gedurende 30 a 40 minuten in de oven. Haal de taart uit de oven, laat hem afkoelen en bestrooi met wat poedersuiker.

Smakelijk!

5 opmerkingen:

  1. Was de rabarbertaart nog lekker? Ik heb ook nog rabarber staan, maar mij is verteld dat je na de langste dag (21 juni) geen rabarber meer mag oogsten... (even opgezocht op google: http://www.goeievraag.nl/vraag/eten-drinken/overig/rabarber-oogsten-st-jan-24.214648 ) Maar de taart ziet er wel prachtig uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Geen kritiek, maar weet je dat het eigenlijk ongezond is om na midden Juli je rabarber nog te oogsten? De plant bevat dan veel oxaalzuur, wat nefast voor de ingewanden kan zijn.... Als je je houdt aan deze regel, kan je plant ook meer recuperen en heb je volgend jaar een rijkere oogst. Maar.... ik snap het wel.... een rabarber taart is hier ook zeer in trek!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Na wat opzoekwerk had ik dat ook gelezen, maar de rabarber lag al op tafel, hahaha ;-)

      Verwijderen
  3. mmmmmmmmmmjammiejammie, ziet er heerlijk uit...ik ruik die heerlijke taartgeur bijna tot hier!!! ...volgende keer met appeltjes, ok?!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mmmmm, deze wordt gepind ;)

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je voor je leuke reactie!!
Je reactie moet ik eerst 'modereren', goedkeuren op mijn blog. Je zal je reactie dus niet direct zien verschijnen, dat komt in orde zodra ik online ben!