dinsdag 6 september 2016

Boek: 'Ja, Lap!'

Toen ik het boek onder ogen kreeg, moest ik wel lachen...
Zou ik dan toch mijn naaimachine terug boven halen?!


Het boek staat vol met zaken, die je kan naaien,
met de stofjes,
die meestal over zijn van een ander genaaid project...

Het is onderverdeeld in drie groepen:
*de snel klaar projecten met o.a. haarspeldjes, beenwarmers en een deurlapje
*één avond projecten: bladwijzer, onderleggers, poppendraagzak,...
* voor als je wat 'meer tijd hebt projecten': stoeimatras, visspel,...

Soms heel erg simpele zaken,
die in een wip, "ahum, ahum", klaar zijn.
Vooral de poppendraagzak en de stoeimatras spreken me enorm aan.

Ik denk dat ik mijn ma, gekroond tot de betere naaister, 
voor mij althans, 
binnenkort aan het werk zet.

---
boek 'Ja, lap!'
door Fran Vanseveren
---

7 opmerkingen:

  1. Ik ben ook erg benieuwd naar de inhoud. Ben niet het type kleding-maakster, maar wil wel eens een kleinigheidje naaien. Ik hoop dat ik wat inspiratie vind :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zalige titel :) ook al speelt er bij ons niemand met poppen zo een draagzak lijkt wel tof

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Stapels stofjes in de kast. Iedere naaister heeft daar last van. Met dit boek komen die lapjes goed van pas. Ik hoop dat een echte naaifan dit boek goed kan gebruiken.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Doe mij ook zo'n mama! ;-)) XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Het lijkt mij leuk! Het boek doet mij denken aan een boekje dat ik héél vroeger had. Daar stonden ook allerlei projecten in, genaaid met restjes. Super, zo'n moeder. :-)
    Groetjes, Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  6. oww kan nooit iets weggooien zelfs de kleinste restjes niet.. al ben ik niet zo'n naaister, ik heb onder de hand wel een hoop kleine lapjes in de vreemdste vormen liggen.. dus denk dat dit boek ook iets voor mij is!
    had al eens bedacht om alle katoentjes gewoon aan elkaar te naaien en daar weer wat van te maken ahahaha

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een leuke titel voor een boek. Ook wel handig om restjes op te maken met kleine(re) projecten.

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je voor je leuke reactie!!
Je reactie moet ik eerst 'modereren', goedkeuren op mijn blog. Je zal je reactie dus niet direct zien verschijnen, dat komt in orde zodra ik online ben!