maandag 3 oktober 2016

Kussen met vlechtwerk

Ik heb al maanden een saai grijs kussen,
dat ik heel graag aan mijn onderrug steek, 
als ik aan het haken ben.



Ik wou daar met mijn nieuwe mega 'Ons haakboek' 
verandering in brengen.
Dus koos ik er een steek uit, 

namelijk een soort vlechtwerk.
Of beter bekend als de 'basket weave'.



In het boek staan ook twee kussens met deze steek,
dus kon ik me wel inbeelden, 
hoe het mijne er uit zou gaan zien.



Voor de achterkant haakte ik enkel rijen, 
door alleen in de achterste lus halve stokjes te haken.



De boord haakte ik dicht met een rijtje vasten eromheen.

---
haaknaald 5,5
recycle garen Julia, wit
* basket weave p.325-327
* anders insteken p. 75
---

Mijn onderrug zal extra gesteund zijn nu!

Wat ben jij momenteel aan het haken?!
Fijne werkweek

9 opmerkingen:

  1. Hey Sofie,
    Wat een mooie steek. Erg leuk. Je hebt er een heel fijn kussen erbij zo te zien ;-). Ik ben momenteel bezig met mijn omslagdoek van Drops Eskimo :-). Fijne avond.

    Lieve groetjes,
    Emily
    (casacreaemilia.blogspot.nl)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Die is mooi! Ziet erg tof uit, altijd leuk om iets te pimpen.

    Liefs Froukje

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Das een tof kussen geworden voor in je rug! En je brengt mij op een idee, ik vouw altijd een vierkant kussen een beetje dubbel... Maar als ik nou ook eesn zo'n vorm kussen maakte... Dat zou vast veel lekkerder in mijn onderrug zitten!
    Ik ben nog bezig met mijn nopjes sjaal en met de sock a long, loop al een week achter...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel mooi geworden, deze steek wil ik ook graag nog eens proberen. Ik ben nu bezig met een omslagdoek uit het boek van Saskia Laan! Fijne avond..

    Lieve-Groetjes,
    Verie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een mooi kussen zo, in stijl en comfortabel haken in de toekomst!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. mooi kussen is het geworden! deze weefsteek kende ik nog niet.
    ik ben met een 2 persoonsdeken van restjes bezig in grannies van 20x20, een kinderdeken met minimandala;s van restjes, en met de ronde mandala madness, maar ik haak hem met dun garen op naald 3 , dus of dat een deken grootte wordt weet ik neit, anders wordt het een plaid voor op de bank! oja en nog met pikachu en zijn vriendjes voor klwinzoon en grote ovalen in allerlei kleutren voor iemand anders...kortom tijd te kort!! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooi, dit kussen. De steek vind ik prachtig. Het zal niet alleen prettig voelen in jouw rug, maar zal er op de bank ook nog eens heel mooi uitzien.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. O, leuk. En die steek is ook heel mooi. Zo heb je nog jaren plezier van je kussen!

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je voor je leuke reactie!!
Je reactie moet ik eerst 'modereren', goedkeuren op mijn blog. Je zal je reactie dus niet direct zien verschijnen, dat komt in orde zodra ik online ben!