zondag 27 november 2016

Champignons zelf kweken...

Ik had het eerder al gedaan in mijn klas
en toen ik een 3 tal weken in de Aveve kwam,
zag ik een 'zelf kweek pot' om champignons te kweken.


De eerste week moet je er niks aan doen, 
enkel de aarde op de schimmel verdelen.
Vanaf week twee, elke dag bevochtigen
met een planten spuit.
Vanaf vandaag zou ik de eerste champignon kunnen oogsten...
Maar één is geenéén, 
dus wacht ik nog enkele dagen.

Heb jij ook groene vingers, 
of hou je het liever bij naald en draad of bij de bak bloem?

4 opmerkingen:

  1. wat leuk wist eigenlijk niet dat je dat zelf ook kan kweken

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zo leuk! Wist niet dat ze ze bij Aveve hadden. Leuk om eens te doen! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heb het ook wel eens geprobeerd, kreeg heel veel schimmel in mijn bakken, maar niet de schimmelsoort die ik wilde zien ;-) Was dus geen succes.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat grappig! Ik heb het met champignons nog nooit geprobeerd.

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je voor je leuke reactie!!
Je reactie moet ik eerst 'modereren', goedkeuren op mijn blog. Je zal je reactie dus niet direct zien verschijnen, dat komt in orde zodra ik online ben!