dinsdag 24 oktober 2017

Fie breit!

Ja, dan heb je denk ik zowat alles gedaan,
of toch niet?!


Ik vroeg me af of ik nog kon breien?!

Tuurlijk, zoiets verleer je niet,
net zoals fietsen, of zwemmen.


Ik begon direct met dikke naalden,
omdat ik een soepele, zachte sjaal wou breien.
Ik moest het breien, namelijk 'opzetten van steken' en de steken zelf,
wel opzoeken. Maar ik was 'direct weer mee'.
Voor deze sjaal gebruikte ik de boordsteek.


Ik vind het vooral eens iets anders,
want ik haak al 6,5 jaar.
---
breinaalden 10
averechts en rechts breien
2 bollen Royal grijs
35 steken opgezet, lengte sjaal 1m70
---

Ben jij als haakster ook een breiSTER?

11 opmerkingen:

  1. mooie sjaal en idd dat verleer je niet zomaar leuk om nu het haken met breien af te wisselen

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja, dit vinden De Breimeisjes natuurlijk leuk :-D
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Super leuke sjaal! En ja, ik haak en brei eigenlijk afwisselend. Nooit echt bij stilgestaan tot je deze vraag stelde :-)) Heel mooie kleur trouwens.

    Lieve groetjes, Tinne

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik heb net een huisje gebreid en vond het erg leuk om te doen. Je sjaal ziet er heerlijk uit! XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Gelukkig verleerde je het breien niet. Mooie sjaal in een mooie kleur.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Anoniem25.10.17

    Toevallig begon ik enkele weken terug ook terug te breien! Het ging inderdaad vanzelf! Echt leuk om eens af te wisselen hé. Alleen gaat het nog steeds trager dan haken, maar het gaat om het plezier!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik zeg steeds, ik ga niet breien hoor, ik heb al hobby's genoeg.
    Tot nu toe is het mij nog steeds gelukt, dus ik ben een haakster.
    Mooie sjaal.....mooi soepel. Lekker warm lijk t mij voor komende winter.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dat ziet eruit alsof je al jaren niet anders gedaan hebt. Lekker zo'n grote sjaal. Eens ben ik in een moeilijke periode gaan haken en dat heeft me zo geholpen dat haken toch mijn favoriet is geworden. Hoewel ik kleine projectje met 4/5 korte naalden ook wel erg leuk vind.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Het breien verleer je niet, de sjaal is super en heerlijk warm voor de koude dagen die komen.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Die komt vast va pas nu het weer kouder wordt. Ziet er mooi uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. De eenvoud maakt deze sjaal zo mooi. Ik houd ervan!
    Naast mijn vele andere hobby's heb ik ook sinds van 't zomer de smaak van het breien weer te pakken. Ook heel leuk om te doen. Zucht ... nu nog wat meer zakjes tijd ... ;-)
    Groet, Ilse

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel voor je fijne reactie!