dinsdag 7 november 2017

Mijn Bernadette

Tadaaa....


Ik ben nog maar 3 weken geleden begonnen met het opzetten
van de eerste steken op een breinaald,
en ik heb mijn 'oversized' trui al klaar!


Lekker zacht garen.



Perfect uitgeschreven patroon.


Snel gebreid met naalden 10!


En ook zo ontspannend als haken...


Dit zijn de mouwen.
Ik kreeg als tip om die naast mekaar,
op dezelfde naald te breien.
Zo heb je even-lange mouwen.


Op de foto blijkt dat die niet even lang zijn, 
gezichtsbedrog ;-)


Dit is het achterpand.


Ik kocht het breipakket 'Vesper' bij Wolnut,
Daarin zit een maasnaald,
handige knijpers, die me enorm hielpen bij het aaneen mazen van de stukken.
Het patroon, de nodige bolletjes DROPS air mix
 en een stoffen label.

---
breinaalden 10
---

Wie heeft nog een tip, idee 
om een trui, gilet te breien?

19 opmerkingen:

  1. Mooie vest !
    Kijk eens rond op ravelry (gratis account aanmaken), dat staat boordevol haak en breipatronen , zowel gratis als aan te kopen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dank je Carla. Ik heb daar al een account, maar als beginnende, is het soms goed dat je van anderen weet dat een patroon ook klopt en te doen is.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat klopt ! Ik breide pas een quokka sweater van compagnieM, maar die is er voorlopig alleen in kindermaten.

      Verwijderen
  3. Ik vind hem zo mooi! En de kleur is prachtig. XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hier ook een Bernadette bijna klaar... maar deze stond na 3 eerdere exemplaren wel al 2 jaar op de priemen. De zin was toen ineens over. Nu nog even verder moed verzamelen om het ineen zetten af te maken! Die van jou is echt wel heel mooi. En ik volg voor een volgend patroontje. Want ook bij mij ligt er alweer een nieuwe bol te wachten. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Moooooi. Heerlijk ook dat oversized. Om lekker in weg te kruipen. Mijn vader is ook een oversized vest voor mij aan het breien. Zelf heb ik er het geduld (nog) niet voor. Vroeger wel nachten door gebreid en heel wat zelfgebreide truien gedragen. Maar toen had ik nog niet zoveel hobbies :)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een mooi vest en ook een prachtige kleur, in 3 weken klaar???
    Super goed zeg.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Cool vest! Uh...... ik bedoel: hot! :-D staat je heel goed!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Prachtig vest. Staat je goed. Heerlijk een vest om een beetje in weg te kruipen. Ik brei weinig, dus ik kan je geen handige tip geven.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  9. wow mooi kijk eens op wolplein of drops

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hij is echt prachtig. En ik val in herhaling, maar die kleur.... 😍💙

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Meer dan mooi echt waanzinnig ♥♥ trots op je x

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Leuk vest! Lijkt me heerlijk met deze temperaturen. Handig om de mouwen tegrlijk te breien!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Mooie creatie, schoon kleur.
    Ik heb een oversized damesvest gebreid (patroon is voor beginners van Veritas), één maat.
    Wol : Soffio plus - breinaalden 10 en 15 mm. Ik kan u het patroon doormailen. Laat maar weten.
    martinehooghe@gmail.com

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Mooi ! De patroontjes van Julie Jaeken zijn ook super: veel beginnersprojecten, projecten met een uitdaging, projecten voor dames, heren en kinderen ! Op mijn blog (sterrenstofbykatrien.blogspot.be) vind je een aantal voorbeelden van haar patronen, maar ga zeker ook eens piepen op haar webshop en blog ( www.julijasshop.be) !

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een heerlijk vest! Mooi gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Gefeliciteerd super mooi.
    Groetjes
    Marie-Claire

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat een mooi vest Fie! Zou je mij het patroon willen mailen? Ik zou ook graag een Bernadette breien! Mijn mailadres is bellamaja202@gmail.com.
    Alvast veel dank! Maja.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Maja, aangezien dit een geheel breipakket is, inclusief garen en patroon, kan ik je dit niet mailen. Groetjes Sofie

      Verwijderen

Dank je wel voor je fijne reactie!