zaterdag 23 juli 2011

Bloemenspeldjes haken


Dit zijn mijn eerste bloempjes,
die ik haakte en afwerkte op een haarspeld.
Ik vond onderstaande uitleg HIER.

Ik zette voor mezelf alles wat ordelijker onder mekaar, zodat ik niks kon vergeten, want het eerste bloempje leek er niet op.

Haak 5 lossen, met een halve vaste tot een ring verbinden. 
** 3 losse haken, 
de draad 2x om de haaknaald slaan, in de ring steken en 1 lus ophalen, 
1x omslaan en door 2 lussen halen, 
1x omslaan en door 2 lussen halen (op de haaknaald zitten nu 2 lussen), 
2x omslaan, in de ring steken en 1 lus ophalen, omslaan en door 2 lussen halen, 
1x omslaan en door 2 lussen halen (op de haaknaald zitten nu 3 lussen), 
1x omslaan en door de 3 lussen halen, 
3 lossen haken, haaknaald in ring steken lus ophalen, 
1x omslaan en door 2 lussen halen** (1 blaadje is nu af). 
Alles 4x herhalen vanaf ** tot **. 
Je hebt dan 5 bloemblaadjes. 
Afhechten.

SUCCES

6 opmerkingen:

  1. die zijn echt, echt supermooi. Ook niet gemakkelijk om zo kleine bloempjes te maken, lijkt me.
    Heel mooi gedaan, heb het juist aan Kaatje laten zien, die vind ze geweldig!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. erg leuk! en leuk dat je het patroon erop zet!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een schattige haarspeldjes! Die bloemetjes zijn mooi gelukt!

    Groetjes Sofieke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat ontzettend leuk, en nog snel gemaakt ook, lijkt me...
    Ik denk dat mijn nichtje die wel heel leuk zal vinden. Ik ga proberen ze te maken.
    Groetjes Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Rachelle28.2.13

    Leuk, ik wilde ze zelf ook proberen te maken. Maar ik vroeg me af: lijm je de bloemen gewoon op de haarclips? En zo ja, welke lijm kan ik hier het beste voor gebruiken?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, ik lijmde die erop, met een goeie contactlijm, pattex bijvoorbeeld!
      Veel succes, Sofie

      Verwijderen

Dank je wel voor je fijne reactie!