maandag 6 maart 2017

Havermout muffins

Ik bakte heerlijke havermout-muffins.


---
2 eieren
2 rijpe bananen ( + eventueel 1 rijpe peer)
kaneel naar smaak, deed ik niet 
half pakje bakpoeder
Doe dit in een blender. 
Meng daarna:
150 gram havermout
wat lijnzaad of andere noten
 1 appel in stukjes eronder met een spatel.
vorm voor 12 muffins, bakvormpjes
---

Die appelstukjes maken de muffins wat zoet,
de volgende keer doe ik er wat meer stukjes appel in.


En dit is mijn zelfgemaakte lentekrans,
die ik als idee vond uit mijn nieuwe boek
Goed gelukt, vind ik.

---
krans van stro, mos, lentebloemen, lenteknollen (narcissen)
groen ijzerdraad
kuikentje
grote fantasie eierschalen
---

12 opmerkingen:

  1. Wat heerlijk zo'n vakantieweek, echt genieten. Hmmm je cakejes zien er zalig uit.
    Liefs,
    Wendy

    BeantwoordenVerwijderen
  2. muffins lijken me lekker. Hoe lang in een oven van hoeveel graden?
    Wat een superleuke lentekrans!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb het ondertussen aangevuld in het bericht zelf. Er was nog vraag naar. Veel bakplezier!

      Verwijderen
  3. Wat heb jij een lekker weekje gehad! Heerlijk!
    En die muffins lijken me ook heerlijk! XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Echt een lente-krans, heel leuk!
    Die muffins zien er superlekker uit, zo jammer dat ik er niet een van het scherm af kan pakken (misschien maar beter ook) ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. nou de havermout staat klaar deze ga ik ook es ff proberen

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Tijd geleden dat ik ze maakte, wordt weer eens tijd! Ik deed er nog blauwe bessen doorheen, ook lekker!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. de muffins zien er heerlijk uit en de krans geeft een echt lentesfeertje. jammer dat de vakantie wee voorbij is.liefs esther

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Klinkt als een heerlijke week!
    Mooie voorjaarskrans. Geeft een echt lente-gevoel.
    Ilse (by-ik.blogspot.nl)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Oeh die zien er lekker uit, ga ik zeker eens proberen! Je krans is ook heel mooi, ik heb zo'n zin in de lente!!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. O, lekker! Die ga ik ook eens maken.
    Gezellig, die voorjaarskrans! Ziet er mooi uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Dat huishouden zou ik iets minder zien zitten maar die muffins Mmmmm heerlijk! Daar word je toch helemaal vrolijk van zo'n krans. Zeker als de bloemen gaan bloeien. Narcissen als ik me niet vergis...Leuk hoor.

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel voor je fijne reactie!