zondag 7 december 2014

Granny's 'blocken' doe je zo...

Zo doe ik het althans, op een heel eenvoudige manier.

Je hebt daarvoor nodig:
  • kleine spelden
  • speelgoed tegels 
  • een met water gevulde plantenspuit 
  • meetlat           


Hoe doe je dat:
  • speld een hoek vast 
  • meet het aantal cm dat je qua grootte nodig hebt voor de granny (ik deed dit voor deze allemaal tot op 11 cm)
  • maak nog een hoek vast tot aan die gemeten afstand met een speld
  • doe dit voor de andere hoeken ook, eventueel ook wat aan de zijkanten vastmaken tot op de aangegeven grootte
  • spuit de vast gestoken vierkantjes nat met de planten spuit
  • laat zeker 12 uur drogen
  • laat de spelden zitten en neem elke hoek over de spelden af, zo kan je op dezelfde plaats weer een aantal gaan 'blocken' en bevochtigen....
  • Het scheelt soms 2 cm rondom, dus is het echt aan te raden om de blokjes te gaan opspannen.
Succes.

4 opmerkingen:

  1. blocken maakt je haakwerk af!! gr. Hennie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Anoniem9.12.14

    leuke blog ik zag u via andere bloggers...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Fijn dat jij het blocken nog eens uitlegt. Ik werk net als jij bij het blokken van granny's. De tip om de spelden te laten zitten voor volgende vierkantjes is top. Dat ik daar nog nooit aan gedacht heb.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dank je wel voor de goede uitleg. Nu nog van die speelgoedtegels kopen en dan komt het ook bij mij goed.;-)
    Groetjes, Jannie

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel voor je fijne reactie!