maandag 27 februari 2017

Boek 'Natuurlijk Bloemschikken'

Voor wie nu naar buiten kijkt...
Ja, de winter is nog volop aan de gang.
Ik hunker naar wat zon, ook nu in ons weekje krokusvakantie.
Ik kreeg een boek, redelijk groot.
Met een mooie kaft, waarbij de foto's blinken;
iets wat mij de laatste tijd meer opvalt.


Je vindt er allerlei tips om onder andere een lentekrans te maken,
een vaas gevuld met bloembollen,
Het maken van mos letters,
wat je met klimop kan gaan doen.
En nog zoveel meer. 
Iets voor de natuurliefhebber, voor zowel het voorjaar,
als ideetjes voor de herfstperiode!


Alles met groen, planten, 
die ik zo in mijn tuin vind.
Ik ga zeker aan de slag met het mos en een krans...
Wordt vervolgd!

---
Design met natuurlijk materiaal
Klaus Wagener'
---

Heb jij groene vingers?
Of koop je liever iets kant en klaar bij de bloemist?

10 opmerkingen:

  1. Ik kijk uit naar je creatie!
    Ik maak zelden een bloemstuk zelf. Het is erg leuk om te doen, maar ja... er zitten nog steeds maar 24 uur in een dag, potjandikkie! :-))))
    Lieve groetjes,
    Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik ga woensdag langs de florist!!! Ik ben ook benieuwd, maar zie het wel heel creatief in. En ja, een dag mocht wel wat langer duren. Ik ga nooit alles wat ik ooit nog wil doen, kunnen doen, vrees ik :-)

      Verwijderen
  2. Een lentekrans, dat klinkt goed! Ik wou dat ik meer een tuinierster was maar helaas. Ik bak er niet zoveel van. XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  3. O dat is ook heel leuk! Ik ben ook met groen bezig, plannen van de achtertuin, die moet gaan zorgen voor nog meer groente en fruit dan vorig jaar :-D Voor die plantjes kan ik wel zorgen, maar bloemschikken is aan mij niet besteed, daar heb ik niet echt de juiste inzichten voor. Veel plezier met je nieuwe boek, ik zie wel graag andermans creaties ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Een krans en mos en spullen uit de tuin. Ik ben benieuwd wat je gaat maken. Leuk om in de vakantie te doen. Ik gun je lekker voorjaarsweer, maar of het ervan gaat komen? Bloemschikken is heeerlijk al blijft het lastig om de goede materialen te vinden.

    Groetjes en fijne vakantie, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooi boek. Leuk te zien wat je gemaakt hebt straks. Nee ik heb geen echte groene vingers of moet ik zeggen helemaal niet. Hoewel ik wel van groen en buiten bezig zijn hou. Het beklijft nooit want ook hier te weinig uren in een dag.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Anoniem28.2.17

    Ja, laat die lente nu maar snel helemaal doorkomen!
    Het heeft hier goed gestormd, net alsof het herfst is...
    Dat bloemschikken heb ik wel eens gedaan en het is heel fijn, maar nu ook alweer lang geleden.
    Heeft ook te maken met onze poezen, die zo'n bloemen/planten niet lang laten leven ( alsof ze geen eten krijgen en dan maar aan de stengels moeten knabbelen! )
    Ik kijk uit naar jouw moskrans (?)!
    Groetjes, Sigrid

    BeantwoordenVerwijderen
  7. o ja ik hou wel van bakjes en potjes zelf op maken is zeker ook goedkoper

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Leuk cadeau! Groene vingers heb ik helaas niet :-) Toch niet om te bloemschikken.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Dat lijkt me een leuk boek! Ik ben benieuwd wat je gaat maken.

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel voor je fijne reactie!