zaterdag 24 maart 2018

Lucky, de ooievaar brengt...


Ja, wat brengt een ooievaar?
Een baby zeker?!


Deze cutie vliegt in de herfst het huis van mijn broer en zijn vriendin binnen.
Dus word ik tante.


Het patroon van deze cutie, Lucky genaamd,
 komt uit het nieuwe boek "Zoomigurumi 7"
samengesteld door Joke Vermeiren.


In deze collectie zijn we al aan het zevende haakboek toe.
Elke keer komen er nieuwe dieren, 
gehaakt volgens de amigurumi stijl, tevoorschijn.
Het boek bevat 15 amigurumi patronen van 12 verschillende ontwerpers.


Ook Snorky, de olifant *
Karen, de kip **
als Lonzo, de lama *** 
zijn haakpatronen
met elk een verschillende moeilijkheidsgraad qua haken.


Lucky, de ooievaar ** is een 'makkie' (voor mij althans)
met zijn twee sterren.


De ooievaar is zo schattig, met die twee draagzakjes erbij.
Ik haakte zowel een roze, als blauw tasje...
Dit omdat het geslacht van het kleine boeleke nog niet bekend is.



---
haaknaald 2,5
Lana Grossa Cotone 
wit 22
zwart 21
rood 18
restje roze en blauw
6 mm oogjes
vulling, stopnaald
Patroon uit het boek 'Zoomigurumi 7'
---

Bij elk patroon staan ook de nodige foto's ter ondersteuning.
En wat ik ook heel belangrijk vind,
is dat het lettertype 'groot' is.

 Ga jij het boek aanschaffen?

Klik hier voor info over 

14 opmerkingen:

  1. Oooooh, wat liefffff.
    Ik ga gauw eens een kijkje nemen in het boek, woe weet schaf ik het aan.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dit is een leukerd! Ik google-de even en wat zijn er inmiddels al veel leuke knuffels met de boekjes. Ik zou ze allemaal wel willen haken :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Erg leuk! ik zal het boekje wel eens in gaan kijken als ik deze tegenkom in de winkel.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een lieverd deze ooievaar. Leuk!
    Groetjes, Ilse

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een mooierd! Volgens mij is Lucky er nog niet over uit of hij nu een roze, blauw, of allebei de bezorgzakje(s) zal meenemen.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. wat een schatje! en nee ik ga het boek neit aanschaffen.. er liggen hier nog zoveel gekochte en gekregen boeken waar ik nog niks uit gehaakt heb.. die eerst maar eens maken!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Anoniem25.3.18

    Oei, op één van de foto's heeft Lucky precies een accidentje gehad ;-)
    Leuk idee om te geven bij een zwangerschap ofzo!
    Maar ooievaars zijn ook in het echt heel indrukwekkend, dus ik vind 'm wel lief zo ook, zonder baby :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een leukerd deze ooievaar, de leeuw op de voorkant van het boek ziet er ook al zo lief uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een leuke ooievaar. Meet de twee zakjes leuk om te gebruiken voor een babyshower. De zoomigurumiboeeken blijven leuk. Er staan altijd aantrekkelijke dieren in om te haken.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een leuke, lieve ooievaar!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. wat zijn die erg leuk het boek heb ik nog niet eerder gezien

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Nieuw boekje voor mij, kende het nog niet. Maar de ooievaar ziet er errug schattig uit!! Leuk ook om te gebruiken als je een kindje verwacht of om het geslacht bekend te maken :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een leukerd! Leuk om te zien maar ik zou ze zelf niet gaan haken, veel te priegelig. XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel voor je fijne reactie!