zaterdag 14 april 2018

Luna vest

Tadaaa...
Deze keer eentje voor mezelf gebreid.
Aangezien we vorige week op vakantie waren, nam ik dit project mee.
Enkel de mouwen moest ik nog thuis breien.




En breien met naald 12 gaat écht heel vlot!






Het garen kocht ik in de 'garage' winkel, 
op zo'n 12 km van ons thuis.
Miriam, die ook op ig zit,
haar patroon vond ik er zeker gepast voor.


Want het garen heeft een kleurverloop
en is in deze versie echt goed uitgekomen.
Omdat je de boord opzet en breit met naald 8,
en de rest met een 12, 
komt het vest echt super tot zijn recht.



Lengte achterpand en de twee voorpanden zijn bij mij 60cm.
De mouwen 32cm.
Ik liet aan de achterkant een 9 tal steken over voor de halsuitsnijding.
Ik heb maat Medium gebreid, komt neer op 38-40.
Af en toe nameten en kijken of het past, is de boodschap.



- - -
breinaalden 8 en 12, stopnaald
Annell HAMBURG Fine
kleur 5129
6 bollen van 50gr, ongeveer 90m/bol


Och ja,
ik ben ondertussen weer gaan shoppen in die garage 
en heb nog maar eens bollen mee voor een groene versie...

12 opmerkingen:

  1. Haha nog even dan puilt je kast uit van de vesten. Mooi stoer vest met mooi kleurverloop. Ik hou van die kleuren.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Met het Belgische weer, heb je nooit truien, vesten genoeg, Hihi.

      Verwijderen
  2. Wat een mooi vest. Heel mooi kleurverloop.
    Fijn weekend.

    Lieve groetjes,
    Emily

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Anoniem14.4.18

    Ja, dat vest is goed gelukt! Mooi gedaan! Een groene versie zal vast ook schitterend zijn!
    ps: Was het een leuke fotoshoot? ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Best wel, alhoewel ik dat niet zo graag heb...

      Verwijderen
  4. Wat een leuk vestje. en heerlijk voor jezelf :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtig exemplaar. Heerlijk om te dragen.
    Je boft met zo'n garage in de buurt. Fijn!
    Veel breiplezier met de groene.
    Groetjes, Ilse

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wow, prachtig zeg! Ik snap dat je er nog een gaat maken want dat zijn heerlijke kledingstukken om te dragen.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooi vest. De kleuren van het garen komen mooi uit. In een andere kleur ziet het vest er vast heel anders uit. Fijn dat je zo dicht bij huis fijne garens kunt kopen.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Had deze al op Fb zien voorbijkomen. Is weer een toppertje van een vest. Deze kan je niet genoeg hebben. Vind ze leuk om te maken en super leuk om te dragen. Wel heel mooi kleurverloop. Bedankt om patroontje te delen.

    Lieve groetjes, Tinne

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Sofie, dat is een mooie vest geworden. Daar zal je veel deugd van hebben

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel voor je fijne reactie!