vrijdag 29 december 2023

Kerstsokken gebreid

Ik was eigenlijk vergeten hoe leuk het breien van sokken wel is. 
Dit jaar breide ik slechts 3 paar sokken, klik.
Eind november kocht ik  bij Eddna dit bolletje sokkengaren.


Een kleurrijk 'Kerstig' verloop bolletje.
Met mijn maat 41 heb ik juist voldoende aan 1 bol van 100 gram.
En ik bekeek het bolletje zo, dat de beide sokken hetzelfde zijn...


- - -
breinaalden 
AddiCrasyTrio Short maat 2,25 mm voor de sok
Knit pro zing alu fixed Circular 2 mm voor de boord
1 bol Mellan Raggi kleur 28436 (100 gram, 260m)
- - -


Ik breide de sok van teen naar boord deze keer.
Hieronder de linkjes die ik heb gebruikt om de sok tot een goed einde te maken.
Opzet teen 2x8 steken
Hiel Shadow wrap short rows
Boord afkanten Stretchy Bind off


Ondertussen nam ik er de haaknaald weer bij...


Fijn eindejaar!

2 opmerkingen:

  1. Wat een mooie sokken!
    Aan sokken breien heb ik me nog nooit gewaagd. M'n moeder mag het wel heel graag doen. Wie weet ...

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel voor je fijne reactie!