woensdag 27 maart 2024

Paaseieren fidget

 Gewoon een klein tussendoortje haken, zalig!
Ik geef ze in mijn klas onder andere aan kinderen,
 die moeilijk stil kunnen zitten.
Zelf heb ik dit ook wel eens graag vast hoor....


Kinderen die graag iets vast houden,
die rustig worden van het friemelen.
De knikker zit verstopt in het gehaakte ei
en kan je verschuiven door 'het weggetje' te volgen.


De bedoeling van een fidget is om ergens mee bezig te zijn,
zonder anderen te storen.
Deze fidget maakt geen geluid en het past heel goed in de kinderhand.
En je hebt er zo eentje of meer gehaakt.

- - -
haaknaald 2,5 mm
restjes katoen garen
knikker, stopnaald
- - -

Haakte jij al eens een fidget?
Via Hobbii doe ik mee aan een winactie. 
Het zou leuk zijn,
mocht je op mijn foto stemmen. 

2 opmerkingen:

  1. Ha, wat een goed en leuk idee dat je ze in je klas gebruikt!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, hé. Zo zag ik direct dat ze goed gebruikt worden bij enkele kleuters.

      Verwijderen

Dank je wel voor je fijne reactie!