vrijdag 4 november 2011

Chocoladetaart

Eergisteren "gesnuisterd" in een kookboek van mijn schoonma... en dit recept gevonden!
En nog enkele andere die ik ook wel nog eens zal bakken!
Smelt 140gr boter met 140gr chocolade (ik deed dit op een lage temperatuur in de microgolfoven).
Klop 5 eierdooiers met 70gr bloemsuiker,
klop 3 eiwitten met 70gr bloemsuiker.
Meng het chocolademengsel eerst met opgeklopt eigeel en dan het eiwit erbij spatelen!
Bak 2/3 van het beslag op 180°C, zo'n 20 minuten...
Laat de taart afkoelen en smeer er de rest (1/3) op de taart!
HEERLIJK en makkelijk te bereiden!

4 opmerkingen:

  1. Lijkt mij héérlijk, ga ik ook eens proberen. Bedankt voor het recept!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh, dat ziet er heeeeeeeeeeeerlijk uit: you can never have too much chocolate :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Njammie!! Zou wel iets voor ons zijn. Ik probeer het recept uit in het verlengde weekend. Bedankt!

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel voor je fijne reactie!