donderdag 26 mei 2016

Cijfer 3

Ik had de eer om het nieuwe cijferboek 
via uitgeverij Lannoo
'Amigurumi Cijfers' 
van Christel Krukkert te ontdekken.


Ik koos ervoor om het cijfer 3 als eerste te gaan haken.
Dat kan ik dan in mijn klas gebruiken,
als de peuters jarig zijn!
De patronen van Christel zijn heel goed te volgen, 
wel met een teken schema.
Er staat per cijfer wel goed uitgelegd, 
hoeveel steken je moet haken om de boord in vasten eromheen te haken.


Af en toe moest ik bij het aan mekaar haken van de cijfers én de boord
wel een steekje 'zeuren'. 
Maar dat valt achteraf in het geheel totaal niet op.

---
haaknaald 3
cijfer 3 meet ongeveer 24cm
Scheepjes Larra 7371
Lana Grossa, cotone 011
boek 'Amigurumi Cijfers'
---

Bij elk getal staan ook nog kleine figuren,
die je erbij kan haken, om te leren tellen.
Dus het boek heeft meer dan alleen maar gehaakte getallen.

7 opmerkingen:

  1. Dat ziet er leuk uit! XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat leuk! Ik dacht bij amigurimi eigenlijk dat dat miniatuurtjes waren, maar toen las ik hoe groot deze 3 was geworden ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk idee om dit gehaakte cijfer bij de verjaardagen van de peuters te gebruiken.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een leuk idee om de cijfers te gebruiken :-). Echt iets speciaals.
    Fijn weekend.

    Lieve groetjes,
    Emily
    (casacreaemilia.blogspot.nl)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oei dat lijkt me pas moeilijk om een cijfer te haken (m.u.v. de 1 haha) Maar goed gelukt en leuk dat je hem in de klas kunt gebruiken!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat leuk. Goed gelukt, die 3.

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel voor je fijne reactie!