donderdag 25 april 2024

Snoepjes sokken

 Na 4 maanden ben ik nog altijd in de 'running' 


Deze keer zijn het "snoepjes sokken" geworden.
Dit omdat het garen dat er zo kleurrijk uitziet
en me aan snoepgoed doet denken.


En ik breide een makkelijk patroon,
wederom van teen naar boord.
Het leuke is dat ik na 4 paar sokken breien in 2024,
de sokken kan breien uit mijn hoofd.
Zonder de filmpjes waarvan ik het leerde,
 te moeten bekijken!


Enkel wat kleine notities voor het meerderen van de teen
en het aantal rijen,
 dat ik wil breien.


Het was zelfs fijn om eventjes te breien in mijn serre, 
in de maand april.


Met mijn maat 41 heb ik altijd wat rijen te breien aan de voet.
Hieronder een kleine telling, ook voor mezelf.
Zodat ik ze misschien nog eens kan breien...

Patroon "Snoepjes sokken".
TEEN (in blauw)
Beginnen met opzetten van 2x 8 steken (=16), filmpje Mr. Knitbear
Meerderen tot 60 steken.

VOET
Brei 3R-1AV voor bovenkant, onderkant alles R (57 rijen)

HIEL (in blauw) 10-8-10

BEEN 
Brei 3R-1AV (40 rijen)

BOORD (in blauw)
Brei 2R-2AV (5 rijen) 

AFKANTEN 
Volgens filmpje IWoolly Lys:  "Jeny’s surprisingly stretchy Bind off"

Weet wel dat deze sok perfect voor mij past, 
maar misschien niet voor jou.
Mijn uitleg is een houvast voor wie er iets aan heeft.


Ik heb nog heel wat garen over. 
Dit zou ik op het eind van het jaar willen verwerken tot
misschien wel een paar sokken,
waarin ik alle restjes verwerk...


- - -
breinaalden Addi Crazy trio 2,25 mm
Woolladicts Footprints kleur 115.0006
Langyarns Jawoll Superwash kleur 83.0279
Sokken blockers
- - -


Op naar het vijfde paar van 2024.
Mijn bolletjes liggen al klaar...
Wil je me volgen op facebook:Klik hier voor mijn fb pagina

*Garen Wooladdicts ontvangen in een eerdere bloggerbox*

1 opmerking:

Dank je wel voor je fijne reactie!