woensdag 11 september 2013

Gehaakte taart

Ik toonde jullie HIER al een tipje van de sluier.



Ik kan jullie vertellen dat ik 
een verjaardagstaart aan het haken was 
die ik zal gebruiken in januari,
als de eerste uit mijn klas 3 jaar wordt!

Ik 'bedacht' het patroon zelf, uit het hoofd en naar eigen gevoel.


Ik geef jullie de uitleg voor de kleine theelichtjes mee:
RIJ 1. Haak 6 vaste op een magische ring
RIJ 2. Haak in elke vaste 2v in de vaste van de vorige rij (12)
RIJ 3. Haak 1 vaste, 2 vaste in de vaste van de vorige rij, herhaal 5 keer (18)
RIJ 4. Haak 1v, 1v, 2v, herhaal nog 5 keer (24)
RIJ 5. Haak 1v, 1v, 1v, 2v, herhaal 5 keer (30)
RIJ 6. Haak 1v, 1v, 1v, 1v, 2v, herhaal 5 keer (36)
RIJ 7. Haak 36 vaste in achterste lus (36)
RIJ 8. haak 1v, 1v, 1v, 2 v samen, herhaal 5 keer (30)
RIJ 9. Haak 30 v
indien nodig herhaal rij 9, hangt af van de hoogte van de theelichtjes...


--- 
update 04/01/2014
mijn taart wordt eervol vermeld
op Freubelweb
---

12 opmerkingen:

  1. Lang zal hij leven...tralalala!
    Als dat nog geen feest wordt :-) Leuk gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Very beautiful and.... it look tasty. Tina

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Sie ja lecker aus, lach.

    Lisa

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh, sjee, he, wat een ontzettend leuk idee en hij is errug goed gelukt hoor. super goed.

    lieve bloggroetjes Pétra.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat leuk bedacht zeg ! En dank voor het delen van het leuke patroontje van het theelichthoudertje :)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Knap, dat zou m'n dochter ook nog wel super leuk vinden voor haar keukentje :)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Anoniem19.4.16

    bedankt voor je beschrijving van de kaarsjes. ben zelf ook een taart aan het haken voor een vriendin die 50 wordt en kleuterjuf is. de taart is af nu nog decoreren, dat is het meeste werk. zou je mij kunnen vertellen hoe je die leuke mopjes maakt, lijken best wel op slagroom vind ik zeker als ik ze van harige garen haak. alvast bedankt.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Die kleine balletjes, bedoel je? Aangezien mijn taart al van 2013 gehaakt is, heb ik daar niet meer direct een beschrijving van... Als je een magische ring van 6 vaste haakt, dan naar 12, dan 2 rijen van 12 en dan gaat minderen naar 6 vaste, bekom je een klein bolletje! Succes!

      Verwijderen
    2. Anoniem20.4.16

      gelukt heel hartelijk bedankt, de toefje zijn geweldig nog een paar haken zo en de taart is af.

      Verwijderen

Dank je wel voor je fijne reactie!