vrijdag 15 september 2017

Flamingo

Een flamingo,
wie heeft die nog niet gehaakt.
Ik ook niet, tot vorige week.
Het is geen extra grote flamingo,
maar wel een leukerd, niet?!


Haar poten bengelen onderaan haar lijfje...
Ik gebruikte wat restjes katoen
en week zelfs wat af van de kleuren die opgegeven waren.


Omdat ik een dunnere soort katoen nam, 
moest ik de oogjes van het flamingo geheimendoosje gebruiken.
Want ze vielen anders veel te groot uit.


Het haakboek bezit meerdere dieren,
zoals, een aap, panda, zeepaard, mier,...
En elk dier heeft twee variaties:
een bungelbengeldiertje
met een variant van een geheimendoosje, rammelaar of een tutdoekje.
Je kan dus oneindig variëren met de verschillende patroontjes.

---
haaknaald 2,5
restjes Lana grossa Cotone, roze, wit, felroze, zwart, 
geel, oranje, bruin, glittergaren
vulling en stopnaald
van Monique Vos-Meulenbroek
---


Het boek bevat dus 7 dieren,
wat tips en technieken,
uitleg voor de basisvormen,
en een heel duidelijk overzicht van wat je per project nodig hebt 
aan garen en ander toebehoren.
Het enige wat ik vervelend vind in het boek
is de manier waarop de patronen zijn uitgeschreven.
Elke toer wordt in één tekst na mekaar genoteerd 
en dat leest soms lastig.

Verder is het boek een leuke must-have, 
als je van haken én boeken houdt!

19 opmerkingen:

  1. Wat een grappige versue van een flamingo :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Anoniem16.9.17

    Dit is inderdaad wel een originele flamingo, vooral de oogjes vind ik leuk :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Aaaaah, wat een lieverdje.
    En de oogjes zijn echt heel mooi op dit koppie.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hihi wat een leukerd! Ik kende het boekje nog niet, maar het ziet er leuk uit! Dat aapje op de voorkant ziet er ook schattig uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. ha ha wat leuk ik heb flamingo's van vilt gemaakt deze gehaakte versie is ook erg leuk

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een schatje, ik hen een flamingo van vilt gemaakt maar nog een gehaakt exemplaar. Wel ooievaars natuurlijk.
    Ik koop even geen boekjes, ik heb zoveel plannen van wat ik wil maken of wat ik eerst wil afmaken daar kunnen geen nieuwe plannen meer bij ;). Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hij is leuk geworden! (of is het een zij 😉)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een leukerd! Mooi gemaakt.
    Groet, Ilse

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Dat is inderdaad een hele schattige! Hier even een boekenstop maar deze ziet er wel heel grappig uit. Gaat op mijn lijstje voor de bieb, eens kijken wanneer ze die in hun assortiment opnemen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een schatje. Leuk formaat ook. Ik heb er ook zo'n hekel aan als alle steken achter elkaar staan, dus ik geloof niet dat dit boek iets voor mij gaat zijn. Maar het ziet er wel superleuk uit!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik vind dit ook zeker geen pluspunt. Maar het resultaat maakt het haken vanuit zo'n patroon dan weer goed :-)

      Verwijderen
    2. Ik vind het ook minder handig dat alles achter elkaar doorgeschreven staat. Maar dat doet de uitgever zodat er meer patronen in het boek kunnen. Groetjes, Monique Vos

      Verwijderen
    3. En daar heb je geen inspraak in?! Jammer, niet? Misschien ook door het aantal bladzijden dat het boekje mag ‘bezitten’...

      Verwijderen
  11. Het is een lief & vrolijk dotje ...
    Fijne maandag ... liefs Valerie ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Flamingo's in alle soorten en maten, maar ook ik heb er nog nooit één gehaakt. Jouw flamingo ziet er grappig uit. Ik ga het boekje zeker eens bekijken.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik haakte er nog geen ;-) Ik vind ze leuk, maar niet geweldig genoeg om zelf te gaan freubelen :-))
    Deze is heel erg leuk! En brengt me in verleiding...

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ik ook nog niet, deze is wel errug grappig! XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Super leuk om hier een bungelbengel flamingo te zien verschijnen. Ik ben benieuwd wat je nog meer gaat maken. Groetjes, Monique Vos

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat leuk Monique, dat je de weg naar mijn blog vond! Fijn om je reactie te lezen. Er komt vast wel nog eentje uit mijn haaknaald gekropen... maar waar vind ik al de tijd om alles wat ik nog wil haken, te kunnen haken, Hihi.

      Verwijderen

Dank je wel voor je fijne reactie!