donderdag 17 januari 2019

Young haarband

Heb je dat ook soms? 
Je ziet een bol en denkt... daar wil ik wat mee creëren!
Wel ik had dat met deze.


Een dikke 'Virgin wool' kluw, met een overvloed aan kleuren.
Je hebt in de collectie ook twee egale kleuren.


Maar dan, wat ga je ermee maken.
Ik probeerde te haken, maar het werd te stug, 
omdat ik de juiste haaknaald niet had...
Dan maar breien, met naald 12.



Eerst wat steken, kabels uitproberen, verder breien...
Het werd uiteindelijk een heel makkelijk te breien haarband.


Ik heb de laatste tijd meer aan een haarband, dan aan een muts.
Ook hier breide ik er.

* Het patroon verkopen is niet toegelaten.
* Lees het patroon eerst heel goed door...
* Kopiëren, als document en/of opslaan en/of publiceren op andere sites, blogs en facebookpagina's, - groepen is niet toegelaten i.v.m. copyright.
* Gebruik je dit patroon en wil je erover gaan bloggen, dan lijkt het me leuk om een verwijzing naar mijn blog te maken. #younghaarbandbyfie



- - -
breinaald 12 
Langyarns Young Merino Fine superwash
kleur 956.0053
- - -


Hoe ik die breide? 
#younghaarbandbyfie
Zet 8 steken op met naalden 12.
1. Brei alle steken rechts. 
2. Brei 2 averechtse steken, 4 rechtse, 2 averechts 
Herhaal naald 1 en 2 afwisselend. 
Eindig bij het afkanten met een naald rechtse steken. Laat zeker een stuk draad hangen.
Naai de haarband dicht door de twee kanten bij mekaar te brengen.
Veel brei plezier.


* Het garen in dit blogbericht werd gesponsord door Langyarns*

3 opmerkingen:

  1. Hey Sofie,
    Wat een mooi garen, dat zie je niet zoveel. Mooie haarband heb je gebreid, kun je nu goed gebruiken lijkt me. haha.
    Fijn weekend alvast.

    Lieve groetjes,
    Emily
    (casacreaemilia.blogspot.nl)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja, zo'n bol kom ik ook wel eens tegen ;-).
    Lekker vrolijk jouw haarband.
    Groet, Ilse

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik zie altijd overal van die bollen, hihi.
    Mijn hoofd zit vol ideeën, maar mijn tijd is steeds op.
    Wat een vrolijke haarband, zo fijn met dit weer.
    Bij een mooie, effen kleur jas kun je zo heerlijk combineren met kleurige accessoires. Zeker nu het kouder wordt kun je deze band vast goed gebruiken.

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel voor je fijne reactie!