woensdag 16 oktober 2019

Het Borrelhapjes Bakboek

Nieuw boek in de kijker
"Het Borrelhapjes Bakboek".
Want wie me al een tijdje volgt, 
zal wel weten dat ik naast het haken en breien,
 ook super graag bak!


Ik was deze morgen thuis en vond het een gepast moment
om
te ontspannen met het bakken van brood.
Ik had alles in huis, wat ook wel super is.


Het boek bevat heel wat borrelhapjes, 
dat is trouwens ook de titel.
Ik ben dus bij dit eerste "Breekbrood met zaden en pitten" 
overtuigd van het boek.
Wat ik vooral leuk vind, is dat er ook een soort 'bewaartijd' wordt weergegeven, 
als richtlijn.


Want wie hapjes maakt, maakt altijd in overvloed, niet?!
Ook heel wat foto's om bij te watertanden, 
zetten je gewoon aan om zelf aan de bak te gaan en je gasten te verwennen.


Dit brood lijkt me heel toepasselijk om te bakken bij de eindejaarsfeesten.
Het boek bevat heel wat recepten van borrelhapjes, 
die zowel 'in' als 'uit' de oven te maken zijn, 
inclusief sauzen, dip en spreads.
Zo leuk, want binnenkort hebben we hier maandelijks 
wel een verjaardag te vieren in huis.


Ik ben dus zeker van plan om jullie in de toekomst 
nog te laten meegenieten (van op afstand dan, helaas) 
van recepten uit dit boek.

---
Boek 
van Laura Kieft
---

Op haar blog zette Laura een receptje uit het boek. 
Zo heb je daarmee al een voorsmaakje.
En wil je meer over de inhoud lezen, klik dan hier.

4 opmerkingen:

  1. die brie bacon croissant hapjes lijken me al reuze lekker

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lijkt me een heerlijk boek met al die hapjes in elkaar, je hebt ze maar voor het uitkiezen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een heerlijk boek!
    Jouw prachtige brood had ik op IG al voorbij zien komen. Zo knap gemaakt.
    Ik ga eens even neuzen in dat boek. Houd namelijk ook erg van bakken!
    Groet, Ilse

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel voor je fijne reactie!