maandag 18 november 2019

Sokken haken

Het nieuwe haakboek van Sascha is uit!
En ja, ook dit boek heb ik al in huis, hihi.
In het begin is het wat uitzoeken welke haaknaald het best geschikt is.
Daarbij staat er een duidelijke beschrijving in het boek.
Tijdig passen is ook wel handig, 
of gebruik ik beter "voetig"?



De patronen zijn uitgeschreven van baby tot
echte volwassen-maten.
En je hebt heel wat keuze voor je ideale sok.
Door het haken met reliëfstokjes, 
kruipt er wel wat sokkengaren in.
Dus kan je oneindig combineren met kleuren, 
zoals ik bij deze "honingraat sok" deed.



- - -
haaknaald 3,5
Langyarns JAWOLL 
zwart 83.0004
oker 83.0150
groen 83.0098
- - -


En ook dit 'berensokje' haakte ik al.
Zo leuk met dat snoetje, vind je niet?!



De sokken zijn prachtige (huis)sokken,
die heerlijk rekbaar en zacht zijn.
Je kan de lengte ook aanpassen én echt korte 
of superlange sokken haken.
Naargelang de eigen wensen...


- - -
haaknaald 3,5
Langyarns JAWOLL 
blauw 83.0279
beige 83.0022
restje zwart 83.0004
- - -

9 opmerkingen:

  1. Hartstikke leuk!
    Haaksokken lijken me wel geschikter als huissok. En breisokken zijn wat zachter in schoenen denk ik 😉

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Kijk dat moet ik ook nog eens testen of ik haaksokken leuk vind en of ze lekker dragen jij bent lekker op weg , heel mooi

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Gehaakt sokken, ik weet het niet, maar ze zien er wel leuk uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een mooie sokken.
    Leuk om te zien dat je niet alleen sokken kunt breien, maar ook haken.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een leukerds! En ze lijken me heerlijk om als huissokken te dragen!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een ontzettend leuke sokken. Gaaf om nu ook sokken te kunnen haken. erg mooi.
    Fijne avond.

    Lieve groetjes,
    Emily

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Super tof! Ik denk dat ik het boek op m'n verlanglijstje zet! Het lijkt me zo leuk om eigen sokken te kunnen maken.

    Fijne avond!
    Groetjes, Verie

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wauw mooie sokken zeg, vind de structuur van de eerste erg mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat zijn die sokken mooi! En lekker warm door het reliëfhaken.

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel voor je fijne reactie!