zondag 7 februari 2021

Het minivolkje, de eenhoorn

 Ik kreeg een nieuw haakboek in de brievenbus.
Een boek over een mini volkje,
met wel 36 verschillende amigurumi om te haken.



Ze zijn echt zo fijn om te haken.
Er staan een trommelaar, fee, uil, marktmeisje en nog zoveel 
meer leuke, fijne popjes, dieren en bloemen in.
De basis van elk figuurtje is hetzelfde.
In het boek staat haaknaald 2mm aangegeven, 
maar ik vind voor mezelf naald 2,5mm fijner om amigurumi mee te haken.


Zelf ging mijn voorkeur onmiddellijk uit naar de eenhoorn.
Kan je voluit kleuren combineren.
Het leuke aan het haken van deze amigurumi
is ook dat je echt niet veel garen nodig hebt. 


- - -
haaknaald 2,5
Scheepjes Catona 
wit 105, roze 238 en 408, bordeaux 396, geel 280, blauw 173
veiligheidsoogjes 8mm
vulling, stopnaald
- - -


Het vastmaken van de verschillende onderdelen is wel een werk,
maar het eindresultaat mag er best zijn.
Het lijkt me super om alle figuren te haken,
maar ik wil nog zoveel...

Wie weet, op mijn oude dag, 
als ik echt de hele dag de tijd heb om me met mijn hobby bezig te houden.
Dan komt dit gehele mini volkje uit mijn haaknaald gekropen.

3 opmerkingen:

  1. O wat leuk is die eenhoorn en de anderen zien er ook schattig uit.
    Daar hoef je niet een paar dagen over te doen, ook fijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuke figuren allemaal.
    Misschien kunnen ze het volgende boek inclusief een zakje tijd bij jou in de brievenbus stoppen?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een leuke figuurtjes allemaal. Echt te schattig. Ik zag het boek al voorbij komen bij een Engelse vlogster. Haha. Leuk hoor. Ik haak bijna nooit amigurumi's. Zou ik toch eens vaker moeten doen hihi.
    Fijne avond.

    Lieve groetjes,
    Emily

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel voor je fijne reactie!