zaterdag 24 april 2021

Gilet met bobbelmouwen

Wat wou ik deze trui al echt heel erg lang eens breien.
Vooral de mouwen met een leuke bobbelsteek trokken mijn aandacht!
Maar het bleek een Deens patroon te zijn.
Dat leek me moeilijk om via "google translate" te gaan vertalen, 
laat staan te kunnen breien...


Dus ging ik op zoek. 
Via Instagram kwam ik bij
Ullawol, Sofie, die het patroon van Onion had mogen vertalen.
Best handig. ze stond me dan ook met raad bij,
 in de keuze van het garen uit haar webshop.
Ik bestelde eind oktober vorig jaar de bollen bij haar.
Maar door wat uitstel gedrag, 
eerder stress om eraan te beginnen, 
bleven de organic wool en brandnetel bolletjes onaangeroerd.


Ook tijdens het breien kon ik terecht bij Sofie voor vragen, wat ik apprecieer.
En het is echt super hoe mooi Ă©n perfect mijn gilet valt.
Ik draag meestal een maat M/L, maar voor deze heb ik de S maat genomen.
Dit omdat ik wel heel los brei.


De bobbelmouwen breide ik wat langer,
net zoals het voor- en achterpand.



- - - 
Breinaald 8 en 5mm
Onion No. 6 organic wool + nettles
11 bolletjes kleur 619 van 50 gram, ongeveer 80 meter/bol
Patroon 1633 Deens - Ullawol Nederlands
- - -


Ik koos zoals gewoonlijk voor blauw, 
maar bij Ulla kan je terecht voor 11 andere kleuren.


En nee, ik ben niet gesponsord, maar wil haar alle lof toe brengen.
Steun lokaal, niet?!
Heb jij ook zo'n lange 'ik wil dit ook nog doen' -lijst?

8 opmerkingen:

  1. Wauw, wat staat het jou goed zeg. Echt te gek gewoon. Beetje jaloers op het breien wat jij kunt, ik kan het niet haha. Hier ga je vast veel plezier van hebben. Over de ik wil dit ook nog doen lijst gesproken, die lijst blijft maar langer worden bij mij.
    Fijn weekend.

    Lieve groetjes,
    Emily

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Breien kan je altijd leren, hoor. Na meer dan 35 jaar nam ik de breinaalden er ook weer bij. Zalig ter afwisseling van het haken.

      Verwijderen
  2. Oooooh Sofie! Dank je wel!! Superfijn om dit blogbericht te lezen! En die afstandshulp is heel graag gedaan! Topresultaat!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Knap gedaan en een mooie kleur!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Mercikes, ik vind het soms lastig om het blauw mooi op de foto vast te leggen.

      Verwijderen
  4. Zo mooi dit vest. Bijzonder door de mooie mouwen. Leuk anders dan anders. (Daar houd ik wel van!)
    De kleur staat ook zo mooi bij je bloemetjesjurk. Aan dit vest ga je veel plezier beleven.
    En dat lijstje ... ja, heel lang ... zag vanmorgen weer een mooi kussenpatroon voorbij komen ... hup, bij het wensenlijstje op.
    Fijne zondag verder.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Echt een leuk, origineel patroon! Stoer dat je eraan bent begonnen en fijn dat er zo met je werd meegedacht.

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel voor je fijne reactie!