maandag 15 november 2021

Nieuwe muts

 Uit een halve bol van 100 gram breide ik een muts.


En ik vond een gratis brei patroon,
weliswaar in het Engels, maar 'Och zo tof'!



Voor mijn muts had ik de helft van de bol van 100 gram nodig.
Dus met de andere helft wil ik nog eentje breien.


Ik zette 100 steken op,
zodat de muts wat ruimer over mijn oren en voorhoofd komt
Ook de boord heb ik extra hoog gedaan.

- - -
Breinaald 4,5 mm
1 bol Langyarns Cloud; kleur 1077.0005
Gratis Engelstalig breipatroon 'Bankhead' muts
- - -


Het kleurverloop van de bol 'Cloud' is zo mooi!
Zowel roze, geel, groen, rood, blauw en zelfs een vleugje oranje 
komen voorbij tijdens het breien.
Ik kreeg deze bol trouwens in een blogger box van Langyarns. Waarvoor dank u wel! 


Iemand nog een fijn patroon om een muts te breien?

7 opmerkingen:

  1. Leuke muts Fie. Misschien kan je uit de andere helft nog een col krijgen?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel An. Inderdaad een col zou ook wel passend zijn. Thx voor de tip.

      Verwijderen
  2. ah wat mooi en heel mooi garen

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een leuke muts. De kleuren zijn geweldig. Staat je goed.
    Fijne dag.

    Lieve groetjes,
    Emily

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een vrolijke kleuren! Zo ben je direct "goedgemutst" :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtig is 'ie!
    Een bol met kleurverloop haakt of breit zo leuk. Steeds nieuwsgierig naar de volgende kleur ...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooie, vrolijke muts. Dat je daar maar de helft van de bol voor nodig hebt. Met dat verloopgaren krijgt een tweede muts vast een andere look, omdat dan andere kleuren eruit zullen springen.

    Fijne dag, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel voor je fijne reactie!