zondag 1 mei 2022

Granny square tas

* IT's HIP TO BE SQUARE *

Na het haken van mijn granny square vest
had ik nog heel wat bollen over.
En was ik zo 'gebeten' door het haken van granny's
dat ik nog een project opgestart heb.


Deze keer een hippe tas, 
geheel passend bij mijn trui, niet?!


TIP van mij:
Als je niet wil dat je vierkant gaat 'draaien',
dan hecht je bij elke toer best je draad "aan de andere kant" vast.
Zo haak je een rij aan de rechterkant (de juiste kant van je haakwerk)
en een rij aan de achterkant.


Om te beginnen haak je dus een groot vierkant
en bij elke toer wissel ik van kleur.


- - -
haaknaald 3,5mm
Annell Miami verschillende kleuren
stopnaald, schaar
tasgrepen van Veritas: 100% hars
- - -



Ik ben wel van plan om er nog een stofje in te doen.

Nu heb ik nog bolletjes over zeker...
Dus dat wordt een volgend granny square project?!
Wie weet...

5 opmerkingen:

  1. Sjonge, jij gaat straks helemaal hip en kleurrijk door het leven!!
    Super leuk, deze tas.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leukerd! Ben benieuwd naar je volgende granny square project.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hey Sofie,
    Wat een leuke granny tas heb je gemaakt. Heerlijk die granny's, gaat ook nooit vervelen. Die van jou is lekker vrolijk geworden met de kleuren. Erg mooi.
    Fijne dag.

    Lieve groetjes,
    Emily

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Die is echt superleuk! Mooie kleuren.

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel voor je fijne reactie!