donderdag 12 mei 2022

Zeshoek-deken



zal opgemerkt hebben dat dit zeshoek deken op mijn verlanglijstje stond.


De vorm intrigeerde me vooral,
want de meeste dekens worden rechthoekig of vierkant gehaakt.
En deze zeshoek is daarin uniek, vind ik zelf.
Ik koos voor heel wat fellere kleuren dan in het voorbeeld.
Waarmee ik ook wil aan tonen dat door een ander kleurgebruik
een haakwerk er helemaal anders kan uitzien, niet?!



Doordat ik toch wat restjes gebruik
moest ik sommige rijen anders haken.
Maar ik hield het patroon van de steken toch enigszins aan,
weliswaar in een andere verhouding.


- - -
haaknaald 3,5 mm
Scheepjes Colour Crafter
Haakpatroon 'Zeshoek deken' op de site van GekopHaken
- - -



1 opmerking:

  1. Hey Sofie,
    wat een mooie deken heb je gemaakt. Heerlijk met al die fleurige kleuren. Leuk om een keer een andere vorm van deken te zien, een zeshoek zie je niet veel. Erg mooi gedaan en fijn om restanten op te haken.
    Fijne dag.

    Lieve groetjes,
    Emily

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel voor je fijne reactie!