donderdag 19 mei 2022

Korrel-tas

 Na het haken van heel wat granny squares
was ik op zoek naar een nieuw haakpatroon.
Ik gebruikte daarvoor Bobbiny Junior Cord.


Best wel 'zwaar' om mee te haken.
Maar voor zo'n klein tasje was het nog te doen.
Mijn inspiratie haalde ik bij Gek op Haken.
Namelijk het 'Korrelkussen' een gratis haakpatroon trouwens.
Waarbij ik slechts een deel van het patroon heb gehaakt.
Ik haakte rij 1 én 2 twee keer na elkaar, afgewisseld met rij 3 en 4.
Zo ligt de steek wat verder uit elkaar en 
komt die in mijn tasje maar 2 keer voor.


Het leek me tof om de band die eraan moest, te knopen,
zoals bij macramé.

 - - -
Bobbiny Junior Cord, kleur Mustard
haaknaald 8 mm
Tasje: gratis haakpatroon korrelkussen van Gek op Haken
Band: macramé geknoopt met de weitasknoop
schaar, houten knoop
- - -


Ik kan hip de zomer in, niet?!

3 opmerkingen:

  1. Hey Sofie,
    Wat een leuk tasje heb je gemaakt. Mooie kleur ook. Lekker hip inderdaad voor de zomer.
    Fijne dag.

    Lieve groetjes,
    Emily

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Super hip de zomer in!
    Heel leuk gemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk tasje voor bij een festival outfit! Slim om het hengsel met een macramé steek te maken. Lekker stevig en het ziet er mooi uit.

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel voor je fijne reactie!