donderdag 14 juli 2022

Rode bessen dessert

Wie me volgt op sociale media 


zal gezien hebben,
 dat ik volop geniet van het oogsten uit 'mijn' moestuin.
Instagram - Facebook
Het enige deel van onze tuin dat ik zelf "moet" onderhouden.
Maar dat is echt een zaligheid.
Vooral nu, want de rode besjes waren dit jaar uitzonderlijk vroeg rood.


Ik plukte heel wat rode bessen van de enige rode bessen struik,
die we al jaren in de tuin hebben staan.
Ik heb de struik vorig jaar wat extra gesnoeid en dat deed de plant blijkbaar deugd!



Ik maakte eerst 4 potjes gelei
en met de rest, zo'n halve kilogram,
wilde ik nog een lekker dessert uitproberen.

Recept:
Was een halve kg rode besjes en ontdoe ze van de steeltjes in kleine stukjes. Dit gaat makkelijk met een vork. Giet er een kopje witte suiker over.
Laat eventjes staan.
Meng 4 eieren met een kopje witte suiker goed door mekaar.
Strooi in de rode besjes nog een kopje zelfrijzende bloem en meng dit goed door mekaar.
Giet het eimengsel. in een taartvorm.
Daarboven verdeel je de rode besjes.
Zet de taart in de voorverwarmde oven op 200°C, zo'n 45 minuten. Afhankelijk van je oven kan het bakken verschillen.


Zo gaat mijn dessert de oven in.


Heel lekker met een bolletje ijs erbij geserveerd.
Laat het jullie smaken.

Meer recepten op mijn blog: KLIK.

1 opmerking:

Dank je wel voor je fijne reactie!