maandag 4 juli 2022

Een nieuw kussen voor hem

 Toen we laatst een wandeling maakten in Kortrijk
kwam ik dit winkeltje tegen:
Ann is zo'n gedreven madam, dat je gewoon blij wordt van haar winkeltje.
*Stiekem jaloers op...*


Mijn man wou een nieuw donker kussen om op de zetel te leggen.
Dus ging ik bij Ann op zoek naar geschikt dik garen.
Want na meer dan 2 jaar was dit aan vervanging toe...


Het haken op zich is best wel zwaar door de dikke Bobbiny kluwen.
Die je best, voor je gaat haken, tot een bol verwerkt.


- - -
haaknaald 6 mm
3x Bobbiny Junior cord, kleur zwart en restje oker
patroon van mezelf (zie hieronder)
kussenvulling van 40 cm of 45 cm
- - -

Ik had 3 kluwen nodig en zelfs nog een restje van oker, 
die ik nog liggen had van mijn gebreide versie.


Patroon:
Zet 45 losse op, keer. Best voor je verder haakt, de lengte meten aan je kussen hoes.
Haak in de tweede losse een vaste, en dan een half stokje, herhaal *vast, half stokje* tot einde, keerlosse.
Haak boven de vaste nu een half stokje en boven het half stokje een vaste, herhaal tot einde, keerlosse.
Herhaal tot je de gewenste hoogte hebt.
Haak 2 dezelfde lappen.
Haak of naai die aan elkaar.
Klaar!

Wist je dat mijn korreltas ook gehaakt is met de oker Bobbiny junior cord?

2 opmerkingen:

  1. Mooi stoer kussen!
    Die wafels zien er ook heerlijk uit ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtig kussen waar jouw man vast heel blij mee is.

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel voor je fijne reactie!