dinsdag 16 januari 2024

Raw Honey sokken

 Tadaa. 
Elke maand in 2024 een paar sokken?
Mijn eerste paar is dus klaar.
Goed op tijd in de maand januari dus.


Het idee komt van Ingrid en Tiny
op Instagram. 
Zie #2024monthlysocks 


Ik kocht vorig jaar deze streng.
Het garen is wat dikker, 
dus heb ik maar 52 steken in totaal. 
Door de vlekken op de streng,
komt het telpatroon ook minder goed uit.


Het patroon haalde ik uit het boek 
´52 weken sokken breien´.
Maar ik gebruikte enkel het telpatroon.
Het boek in het Nederlands helpt mij enorm om het patroon te begrijpen.
Er staan nog meerdere sokken in, die ik wil breien.
Mijn andere gebreide sokken uit het boek, klik.


Dit omdat ik elke sok wil breien van teen naar boord.
Zo kies ik zelf de lengte, hoogte, 
van de sok 
vooraleer ik de boord brei.
En als je het boek hebt, zal je zien dat ik de rozen heb weggelaten...


- - -
breinaald 2,25 mm en 2,5 mm
1 streng Merino Raggi Järbo;
100 gram = 278 meter 
Boek ´52 weken sokken breien´
- - -


Extra info:
* Opzetten steken teen 2x8 steken
Rij 1, 2, 3, 5, 7, 10, 13, 17 en 21 meerderen voor de teen, andere rijen R breien(+36st=52 totaal). 
* Hiel breien over 8-10-8 steken. 
* Boord 3VR-1AV.
* Los afkanten.

Nu zoeken welk patroon ik in februari wil gaan breien.... Iemand een tip?

6 opmerkingen:

  1. Mooie uitdaging: iedere maand een paar sokken.
    Deze eerste twee zijn erg leuk gelukt. Lekkere frisse kleuren.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel Ilse, ik ben er ook heel blij mee. En heb de smaak weer te pakken. Groetjes Sofie

      Verwijderen
  2. Hey Sofie,
    Wat een mooie sokken heb je gemaakt. Wauw, dat garen is ook prachtig. Wat een leuk idee, elke maand een paar sokken.
    Fijne dag.

    Lieve groetjes,
    Emily

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Een prachtig paar! Ja, bij zulk mooi garen hoef je eigenlijk maar een simpel patroon te gebruiken.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat leuk om te doen ik ga er eens even over nadenken maar dat betekend nu al een inhaalslag maken . Ze zijn super gaaf.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooie sokken! Sokken breien vind ik altijd een fijn tussendoor projectje.

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel voor je fijne reactie!