vrijdag 16 juli 2010

Aardbeienjam, mmmmmmm

Ik had vele aardbeien gekocht, 
confituur aardbeien, maar ook heel lekker om zo te eten, 
mmmmmm....


Met mijn broodbakmachine kan ik ook jam maken, 
een ideaal moment om dit uit te proberen! 
Het resultaat mag er zeker zijn!

* Spoel de aardbeien, en ontdoe ze van hun groen kroontje
* Snij ze in stukjes
* Doe ze in de bakmachine
* Voeg er 275gr fijne witte suiker bij
* en ook 1 eetlepel geconcentreerd citroensap
* zet het programma jam klaar, druk op start
* laat afkoelen en dan nog in de koelkast, héél lekker op een versgebakken boterham!!!

---- Ik ondervond dat de jam nog redelijk slap was, dus de volgende keer voeg ik er een extra lepel citroensap bij.

3 opmerkingen:

  1. cynthia16.7.10

    Ho, ziet er lekker uit hoor Sofie !

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik zie nu pas, bij je blogger profiel, dat je ook een recepten blog hebt. Dat vind ik natuurlijk heel erg leuk! Ik zet je tussen mijn linkjes. Heel leuk :).

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Yummm, er ziet zo lekker uit! Bedankt voor het dellen,Sofie. groetjes~cindy

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel voor je fijne reactie!