maandag 31 augustus 2015

Ananas omslagdoek klaar!

Deze sjaal haakte ik in de zomer van 2015,
via een filmpje dat ik op you tube volgde.
Ik nam mijn bol wol, legde de laptop aan en begon te haken.
Als ik niet mee was, zette ik het op pauze, 
zodat ik wist waar ik verder moest haken.
En na de uitleg,
begreep ik het patroon en kon ik alleen verder.



 Na mijn vorig bericht over de omslagdoek,
besliste ik om er geen franjes aan te doen. 
Ik dacht voor mezelf ook dat het eerder op een deken zou gaan lijken...


Ik stopte mijn omslagdoek aan de rij;
 waar je de 11 stokjes na mekaar haakt.
Als je van plan bent om de sjaal te haken,
zal je naderhand wel begrijpen waar ik bedoel!


Wil je er toch franjes aan, 
dan moet je er een extra bol voor aanschaffen.
Knip stukken van ongeveer 20 cm
en per lusje, heb je er een 3 tal nodig.
Je kan die volgens deze methode eraan doen.

---
haaknaald 4,5
5 bollen Julia Wol van de Zeeman in licht blauwe kleur
Gratis Engels patroon - Free English pattern,
 Ananassjaal - Crochet pineapple stitch
---

22 opmerkingen:

  1. Wat ontzettend mooi en wat heb je dat snel gedaan!
    Petje af hoor, XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtige sjaal! En veel plezier op 1 september, ook mijn boekentas staat terug klaar!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Goed dat je een filmpje kon vinden, want daarmee en met het patroon is het je weer gelukt. Een prachtige omslagdoek voor de kille momentjes.

    Veel plezier terug op school, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Plaatje ! Geef mij maar een diagram (die is er ook van deze ananas-doek), leest gemakkelijker dan een geschreven patroon vind ik.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. En vooral als het te ingewikkeld is, lukt het me ook niet! Het filmpje, mits het vreemde Engels, lukte me ook goed om te volgen!

      Verwijderen
  5. Mooiiiiiiiii is die geworden en zonder franje want dat heeft deze sjaal niet nodig.. ;-) Er zijn op facebookgroepen wel patronen van een soortegelijke sjaal te vinden...

    Lieve groet, dinah

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Er bestaat ook een getekend patroon, maar dat heb ik nu niet gebruikt.

      Verwijderen
  6. Heel erg mooi, en wat gigantisch groot is hij geworden, daarmee ben je zeker lekker warm ingeduffeld deze winter! Veel succes morgen met de 1e schooldag!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel, goed doorstaan die eerste schooldag! Dank je ;-)

      Verwijderen
  7. Wat een ontzettend mooie omslagdoek. Echt heel mooi.

    Lieve groetjes,
    Emily
    (casacreaemilia.blogspot.nl)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooie sjaal hoor!!
    Mijn complimenten!

    Groet, Corine

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Anoniem1.9.15

    Mooi! Ik vond de steek in je vorige bericht al mooi, en nu in zijn geheel is het echt prachtig geworden..
    Met deze grootte zijn franjes inderdaad niet meer nodig.
    Succes op school ( laat je horen wat de kindjes/ouders van jouw gehaakte beertje op de deur/vlaggetjes/ijsjes vinden? )

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Mijn collega's vonden het alvast Super, de kleintjes in de klas zagen ze nog niet direct hangen, teveel emoties bij de eerste schooldagen ;-)

      Verwijderen
  10. Gelukkig, ik was dus niet de enige die de uitgeschreven tekst van haar niet snapte :) Ik zag trouwens dat hij op meerdere pagina's al was uitgeschreven. Echt een hype ..

    Ik vind m prachtig geworden, wie weet begin ik er ook wel aan :)
    Elise

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hahahaha, we zijn blijkbaar niet de enige, die het niet begrepen.

      Verwijderen
  11. Wow, die is echt super mooi!!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wow, prachtig! En wat is-ie lekker groot!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Heel mooie sjaal groetjes Marie-Claire

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hij is echt prachtig geworden....het is inderdaad meer een deken geworden die je heerlijk om je heen kan slaan/in weg kunt kruipen als een omslagdoek zo groot,ha,ha.Lijkt me wel heerlijk zo voor de komende winter lekker op de bank voor de tv!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. fills my heart in smiles, so sweet and i love you and your cup

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat is deze ook leuk! Fijn garen hè!? Ik heb mijn vriendinnen al gevraagd nog meer te kopen voor mij, maar overal uitverkocht. Wil deze ook maken!

    Groetjes,

    Mariska

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel voor je fijne reactie!