zondag 9 augustus 2015

Piraat Teun!

Op verzoek haakte ik Piraat Teun.


Het leek me een hele uitdaging om die te gaan haken.


Hij is echt wel stoer met zijn laarzen 
én een echt zwaard!


Ik ben het haken van knuffels wel gewoon, 
maar deze zag er zo echt, anders uit.


Alles werd goed aan mekaar genaaid, 
zowel zijn jas, het ooglapje, zijn stoere jas, als het zwaard 
zijn niet afneembaar...


De armen kunnen wel bewegen, 
op en neer!
Dat maakt Piraat Teun een echte piraat,
 die ten aanval wil gaan ;-)

---
haaknaald 3
Scheepjes Lara 
grijze laarzen 7407
roze gezicht, benen en handen 7386
oranje muts 7404
Lana grossa Cotone
oranje tailleband 17
bruin jasje 030
 restjes zwart ogen, geel haar, blauw ooglapje
---

MIJN BEVINDINGEN OVER KATOEN:
Ik ben heel tevreden over de kwaliteit van Lana grossa, cotone, het haakt heel goed, zonder gespleten draadjes. Ik kocht laatst een assortiment bij Wolplein, gratis thuis geleverd.
MIJN AANPASSINGEN aan het originele patroon:
Ik paste de tailleband van hun patroon aan naar 57 vaste, zo kon ik de andere kant beter door het voorziene gaatje trekken.
Bij het ooglapje haakte ik aan de ene kant 50 losse, zodat ik die aan de andere kant van het lapje kon vasthaken en onder de muts kon vastmaken.
Ook zijn jasje maakte ik met een bruin draadje vast aan de voorkant.

13 opmerkingen:

  1. Goed gelukt! Er zit links en rechts nogal wat priegelwerk aan. Respect!
    Kijk maar uit dat je geen papagaai hoeft te haken voor op Teun's schouder... Of een aapje :-)))

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het was best leuk om de piraat te gaan haken! Inderdaad wat gepriegel, maar het viel al bij al nog mee!
      En ja, maar ik heb geen patroon van een mini papegaai ;-)

      Verwijderen
  2. Wat een stoere Teun. Echt een ventje om fijn mee te spelen.
    Jouw ervaringen met Scheepjes Lara komen overeen met mijn ervaringen met Scheepjes Softfun Denim. De verschillende bollen die gebruikte hadden niet allemaal dezelfde garendikte. Bij sommige bollen had ik last van splijtend garen. In één bol kwam ik zelfs vier keer een knoopje tegen (grrr, komt altijd op een ongunstig moment).
    Ik ga zeker eens Lana grossa Cotone gebruiken. Dank je voor de tips.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Niet leuk, hé, die knopen. Het kost al genoeg geld om dan zoiets tegen te komen!
      Je moet de Cotone zeker eens uitproberen, de moeite waard, goed prijs kwaliteit verhouding, als je het mij vraagt!

      Verwijderen
  3. Hi ... wat een leuke piraat. Knap hoor ! Denk dat daar wel enige uurtjes werk ingekropen zijn. Maar het resultaat is schitterend. Leuk om uw bevindingen en aanpassingen met ons te delen. Altijd leerrijk!

    Lieve groetjes, Tinne

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik tel mijn uren niet, het is al een hobby en het haken ontspant m, dat is ook heel tijdsrovend, niet?!

      Verwijderen
  4. Anoniem10.8.15

    Wat is ie lek geworden!! Daar zal iemand heel blij me zijn!
    Groetjes Simone

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Een stoere lieve piraat. Wie hem krijgt heeft een gelukje!! XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een leukerd!! Hij staat hoog op mijn verlanglijstje! Groetjes, Lotte

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Piraat Teun is geweldig groetjes Marie-Claire

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel voor je fijne reactie!