zaterdag 6 januari 2018

Primula gilet

Al een week of drie klaar,
maar nog niet geshowd op mijn blog.


Door het breien met dikke naalden,
gaat het ook heel vlot.

 

Het leuke aan dit patroon is, dat je alle panden 
tot op een bepaalde hoogte moet breien.
Dan alles op één naald zetten en de stukken 
achtereenvolgens aan mekaar breit.

- - -
breinaalden 9 en 10
julia garen, 4 bollen, mijn gilet is maat M
patroon uit het boek ‘Jules en Julie 3’
- - - 


Julie heeft meerdere breiboeken.
Ikzelf ben een beginner en ben ontzettend blij met de manier van
het weergeven van de breipatronen. 
Er wordt ook elke keer een ‘dubbel’ aanbod van garen gedaan.
Zodat je zelf kan kiezen, wat je niet weerhoudt om toch met een eigen keuze aan de slag kan gaan.


In dit boek staan ook truien, mutsen, sjaals voor kinderen in.
Alleen mis ik een mannen trui in dit boek.
Maar ik vermoed wel dat er in haar andere boeken een aanbod is.

Dus ging ik  zoeken op het internet en vond er eentje...
Het eerste stuk ligt van een nieuwe trui zit al  op naald 4...
Eentje voor mijn man.

10 opmerkingen:

  1. Wat een heerlijk vest Fie, het ziet er zacht uit en zal wel lekker warm zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het is ook heel zacht én warm. Heerlijk om te dragen! Ik wil er eigenlijk nog eentje breien.

      Verwijderen
  2. Wat een prachtig vest!
    Deze boeken kende ik nog niet. Ga eens even neuzen. Bedankt voor de tip.
    Brei ze aan de trui voor je man!
    Groet, Ilse (by-ik.blogpost.nl)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een prachtig hierkruipikinweg vest. En mooi gemaakt ook! XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ziet er een echte knuffelvest uit! Lekker warm en super zacht. Wel leuke methode van breien.

    Lieve groetjes, Tinne

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooi vest en vast lekker warm. Je hebt de smaak voor het breien helemaal te pakken. Leuk da je nu voor je man aan de slag bent.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  6. wat een lekker vest mooi gemaakt

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ziet eruit dat het een warm en cosy vest is! Knap hoor dat breien, ik kan het niet.....gelukkig ben ik nog niet uitgehaakt anders was ik er misschien wel aan begonnen ;-)

    Lieve haakgroetjes
    Tertia

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Zó knap dat je zomaar zo’n mooi vest gebreid hebt... Ik doe het je niet na hoor! Super!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Prachtig, dat vest! Je hebt een breivirus te pakken... 😉

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel voor je fijne reactie!