donderdag 30 augustus 2018

Strandtas

Op het einde van de zomervakantie heb ik mijn strandtas klaar, hihi.
Maandag ga ik weer in mijn klas staan.

Gehaakt met de restjes katoen garen van mijn riem


Het gehaakte stuk heb ik bewust van donker (onderkant) 
naar lichtere kleur (bovenaan) gehaakt. 
Och ja, alles is met dubbele draad gehaakt; voor de stevigheid.


Eerst de 'in twee geknipte riem' eraan bevestigd. 
Let erop bij het maken van de gaatjes, 
dat je die wat meer op de rand doet. 
Zo blijft de riem bij het bevestigen, nauwer bij de tas hangen. 


Er zit zelfs een voering in. 
Alles erin genaaid met de hand.
Duurde wat, maar in mijn ogen "perfect".


- - -
haaknaald 4,5
Annell coton 8
blauwe tinten 37, 38, 39, 40, 42
wit 44
bruin 30
zwart 59
lederen riem, stopnaald, gaatjes knipper
lapje stof, naaigaren
patroon van Inge (IG)
- - -
* Dit blogbericht is niet gesponsord*

8 opmerkingen:

  1. Hey Sofie,
    Wat een ontzettend leuke tas heb je gemaakt. Heel mooi hoe de kleuren overgaan van donker naar licht.
    Heel mooi.
    Fijne donderdag.

    Lieve groetjes,
    Emily

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hij is super gelukt! Ik zou hem als schooltas gebruiken. Kun je hem fijn meenemen naar school. ;-) XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een gezellige tas, die hoeft toch niet alleen voor het strand gebruikt te worden?
    Netjes, die voering.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooie, frisse tas!
    Ook leuk om spulletjes mee naar je klas in te vervoeren ;-).
    Succes en plezier weer op school.
    Groet, Ilse

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtige tas zo, Sofie. Helemaal mijn kleuren, hahaha.
    Fijn weekend.
    Groetjes,
    Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een leuke tas, inderdaad echt een strandtas, maar ook leuk voor het werk of de boodschappen.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Je tas is heel erg leuk! Komt vast nog wel van pas als strandtas.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. mooie tas!!!! ook gewoon voor dagelijks gebruik , hoeft echt niet alleen naar het strand!

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel voor je fijne reactie!