zondag 15 september 2019

Wolverven

Ik twijfelde eerst of ik me wel zou inschrijven.
"Ga je mee wol verven met het mobiele draadkrachtatelier?" kreeg ik
Maar wat ben ik echt super blij dat ik deze middag kon meebeleven.


Een "make & take" workshop,
om 'Once in a life time' te kunnen volgen.
Dus, gisteren was het zo ver.
Ik werd gevraagd om een moodboard te maken,
met de kleuren, die ik zelf graag verwerkt wou zien...



Geja gaf wat algemene uitleg en terwijl de eerste groep de mini streng kleurde,
gingen wij shoppen in de Draadkracht-kar.


Daarna kon ik aan de slag met een mini streng,
om zo de kleuren en de techniek uit te proberen...



Als juf van de peuterklas begrijp ik nu,
 dat mijn peuters heel graag verder schilderen,
als ik denk dat ze 'klaar zijn', hihi.


Tussendoor konden we genieten van een lekker taartje met koffie.



Dan mocht ik aan het verven...
Spannend, maar wat een fijn resultaat.
De streng waar ik qua kleuren zo blij mee ben,
is mijn Merino Sock Glitter.
Helemaal mijn moodboard kleuren!



Hieronder zie je mijn Muxayyar, 72% kid mohair, 28% zijde streng.
Daarvoor gebruikte ik vooral het blauw,
waarbij ik de gedeeltelijke streng 
(die ik aan één kant vouwde en niet in het bad liet vallen, 
zodat dit wit bleef)
in een bad van blauw mocht doppen.
De witte stukken stempelde ik wat bij met roze 
en kregen een veeg van blauw en groene verf
om de overgang wat geleidelijk aan te maken...



En dan wilde ik nog een streng maken.
Eentje waarbij ik mijn vingers dopte in verschillende kleuren
en zo druppels verf achterliet...
Wat een leuk effect, niet?!




Nog een groepsfoto
en met de nodige wolletjes reden we tevreden naar huis...


De strengen hangen nu nog te drogen 
en worden binnenkort mega mooie projecten!


Meer info bij Draadkracht.

8 opmerkingen:

  1. Wat een heerlijke dag hadden jullie, Sofie. Zo blij dat je nu ook hebt kunnen ervaren hoe leuk het wol verven is.
    Je strengen zijn allemaal prachtig, maar ik ben vooral verliefd op je mohair streng.
    Liefs,
    Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hey Sofie,
    Wat een gave dag heb je gehad. Leuk om te zien hoe jullie te werk gingen. Je hebt ontzettend mooie strengen garen gemaakt. Wauw.
    Fijne zondag.

    Lieve groetjes,
    Emily

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ooooooh, wat gaaf om dit een keer te doen!
    Wat een mooie kleuren maakte jij.
    Ik ben héél benieuwd wat je met de strengen gaat maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Sofie, dankjewel voor deze prachtige blog. Ik deel hem met liefde. Blij dat je erbij was en nu een nieuwe verslaving hebt

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooie kleuren en fijne garens. En ook nog een hoop gezelligheid. Nu nog bedenken wat voor moois je van jouw geverfde garens gaat maken.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat gaaf om zelf je garen te verven. Staat ook nog op mijn wensenlijstje.
    Spannend hoe het gaat worden. Jouw strengen zijn prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dat ziet er echt prachtig uit. Het lijkt mij ook zo leuk om op deze manier wol te verven, wie weet komt het er nog eens van. Fijne dag, Marie-Louise

    BeantwoordenVerwijderen
  8. super gaaf om te doen !!!! met heel mooi resultaat

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel voor je fijne reactie!