donderdag 19 september 2019

Cactus truitje

Vorig jaar in november kocht ik bij Julie Jaeken 
(op de handwerkbeurs in Gent),
Een streng van 100 gram met 366 meter op.
Net genoeg voor een mini truitje, zei ze me.


En ja, ik gebruikte zelfs de maat van 1 jaar.
Ik koos een patroon uit haar derde breiboek,

waar ik eerder ook dit uit breide.
Ik nam het cactus patroon, 
waar een heel mooi steekje in verwerkt zit. 



Zo blij met de super uitleg in het boek.
Ik koos voor 3 verschillende kleuren knoopjes, als leuk accent.
Het truitje is voor een 1 jarige,
hopelijk past het mijn 'model' straks.



Ik neem tijdens het breien heel veel notities,
zodat ik het patroon voor mezelf beter snap.


Met het restje, zo'n 5 gram, denk ik, 
haakte ik een losse haarband en een bloempje dat ik op een speld kleefde.
Leuke accessoires, niet?!
Om dit te haken gebruikte ik voor het eerst mijn unieke, nieuwe haaknaald,
die ik bestelde via de yarn diva's bij 


---
breinaalden 2,5 en 3
100 gram 100% handgeverfde single merinos van Julija's shop
Patroon 'Cactus' uit boek "Jules en Julie 3"
haaknaald 2,5
---


10 opmerkingen:

  1. Wat schattig, heel mooi gebreid!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel erg mooi geworden, Sofie.
    Fijne dag.
    Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat ontzettend schattig. Het garen is ontzettend mooi.
    Erg leuk geworden.
    Fijne donderdag.

    Lieve groetjes,
    Emily

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk truitje, met de bijpassende accessoires nog leuker.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Snoezig truitje met leuke knoopjes. Door de knoopjes komen de kleurtjes in het garen nog beter uit.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat schattig! Leuk garen! Groetjes, Tinne

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Echt, zo schattig, dit truitje.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Super schattig truitje en heel mooi wolletje van bij Julie. De verschillende knoopjes maken het helemaal af! Ik vind haar breiboekjes ook heel erg leuk.Ook de tijdschriftjes "boven de wolken" zijn heel tof.

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel voor je fijne reactie!