dinsdag 3 maart 2020

Fie's Corona mondmasker

Om goed voorbereid te zijn, 
wou ik voor mezelf een mondmasker haken.


Haha, of het de echte ziektekiemen van het coronavirus,
dat volop de wereld aan het overheersen is, zal tegenhouden,
laat ik in het midden.
Maar ik vond het wel een leuk item in deze periode,
want al die heisa daar rond...
En ik wil dit makkelijke patroon met jullie delen.

Meer coronatips

- - -
haaknaald 2,5
Hobbii Rainbow Cotton 8/4 
blauw, kleur 76
#fiescoronamondmasker
schaar
- - -


Ik haakte ook nog een mini handgel houder om, klik.


* Het patroon verkopen is niet toegelaten.
* Lees het gekozen patroon eerst heel goed door...
* Kopiëren, als document en/of opslaan en/of publiceren op andere sites, blogs en facebookpagina's, - groepen is niet toegelaten i.v.m. copyright.
* Gebruik je dit patroon en wil je erover gaan bloggen, dan lijkt het me leuk om een verwijzing naar mijn blog te maken.

Patroon Fie's Corona mondmasker:
Zet 36 losse op.
Keer om en haak in de 2de losse vanaf de haaknaald een vaste, haak verder een vasten rij (35)
Haak na elke rij een keerlosse en 35 vaste.
Ik haakte 27 rijen. Meet dit af en toe na op je gezicht.
Na de laatste vasten rij, haak je direct 50 losse en maak je die aan de onderkant vast.
Hecht aan de andere kant bovenaan ook een draad aan en haak 50 losse. Maak ook hier de lossenketting aan de onderkant vast. Zodat beide lussen om je oren kunnen. Passen is hier ook aangewezen. 
Knip alle draden af en werk ze zorgvuldig weg.

4 opmerkingen:

  1. Heel erg leuk en leuk idee Mensen zijn al bezorgd genoeg zo kan je het luchtig houden en leuk om te doen

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Anoniem18.3.20

    Erg leuk ! Mss dubbel haken zodat het een hoesje wordt waarin je keukenrol( of een ander filter) kunt plaatsen zodat je een werkzaam mondmasker hebt.Natuurlijk niet te vergelijken met een medisch masker maar het zal wellicht kunnen helpen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Anoniem19.3.20

      Ik ga dit patroon uitproberen en anoniem ipv keukennrol zou ik een zakdoek nemen als het dubbel is uitwassen op 60 C en strijken =ontsmet

      Verwijderen

Dank je wel voor je fijne reactie!