zondag 26 april 2020

Rabarber taart

In deze tijden van corona moet je je tijd goed besteden. 
Aan kleine zaken, genieten, bewegen,... 
Gelukkig heb ik hobby's die me daar de nodige invulling voor geven. 


Zondag, tijd zat, 
dus bak ik een taartje voor straks bij de koffie. 



Ik heb het geluk dat ik rabarber heb staan in mijn moestuin.



Oogsten en direct verwerken, 
met eitjes van onze kippen. 
Die zo blij zijn met het groen afval van de rabarber.



Recept:
Je neemt een bladerdeeg rol, en legt die in een schaal, prik er gaatjes in met een vork.
Snij 1/2 kg rabarber in kleine stukjes, en giet er een kopje witte suiker over.
Laat eventjes staan.
Meng 4 eieren met een kopje witte  suiker goed door mekaar.

Strooi in de rabarber nog een kopje zelfrijzende bloem en meng dit goed door mekaar.
Leg dit mengsel bovenop de bladerdeeg. 
Giet daarover het eimengsel.
Zet de taart in de voorverwarmde oven op 200°C, zo'n 45 minuten. Afhankelijk van je oven kan het bakken verschillen.

Dat zal smaken!

Meer recepten klik hier

Hou jij ook van de smaak combi, zuur en zoet?!

5 opmerkingen:

  1. Mmmmm, ziet er heerlijk uit.
    Fijn hè, onze hobby's!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ziet er heerlijk uit!
    Ik ben dol op rabarber. Ga dit recept zeker een keer uitproberen.
    Helaas geen rabarber in eigen tuin, maar gelukkig een groenteboer dichtbij.
    Bedankt voor 't delen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mmm probeer ik deze week zeker eens uit ! Heb ze vroeger ook nog gemaakt maar ben blij dit te lezen ! En ga ik zeker proberen ! 👍🥰

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel voor je fijne reactie!