zondag 1 november 2020

A donut a day...

Zondag, bakdag. 

 

Want met de bak producten van Dr. Oetker kan je heel wat bakken. 
Deze keer zijn het Donuts geworden. 


Met de kleurstof en schrijfstiften kan je ze naar eigen smaak versieren.
Ik vond het recept hier


De gist van Dr. Oetker doet het deeg tot het dubbele rijzen.
En het zakje vanille bourbon suiker geeft een lekkere smaak én geur.


Na het rijzen en het uitrollen van het deeg,
 maakte ik met een glas rondjes. Met een mini uitsteekvorm het kleine gaatje.


Dan maar 12 minuten in de oven, laten afkoelen en versieren. 
Het suiker bakglazuur wordt hier gemengd met de rode kleurstof.


En dan versieren met de schrijfstiften van Dr.Oetker. 


Dat wordt smullen straks, fijne zondag!

3 opmerkingen:

  1. Bakken doe ik heel veel. Maar ik heb eigenlijk nog nooit donuts gemaakt. Ik dacht altijd dat deze gefrituurd moesten worden (wat me een beetje weerhield), maar lees dat jij ze in de oven bakte. Is dit een bakmix of heb je hier een recept voor? Ben benieuwd.
    Ze zien er heerlijk uit. Jullie hebben vast gesmuld.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het linkje naar het recept had ik gemist ... oeps ... Bedankt voor de link. Ik ga kijken!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat lijkt me heerlijk donuts uit de oven, en versiert zien ze er zeer smakelijk uit!!

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel voor je fijne reactie!