zondag 29 november 2020

Klaaskoeken bakken

 Nu het wat kouder is,
bak ik nog meer dan in de zomer.
Deze zelfgebakken Sinterklaaskoeken zijn heel lekker.


De 'klaaskoeken' zijn eerder West-Vlaams, de streek waar ik woon.
We zeggen ook wel 'Klaaspeerden'.
Omdat de vorm soms het paard van Sinterklaas heeft...

Mijn bak-recepten klik.
Bij onze bakker worden die per kilogram verkocht, oorspronkelijk rond Sinterklaas.
Maar je vindt er tegenwoordig ook Kerststerren en Valentijn hartjes.
- - -

Dus het hele jaar door.
Maar ze zelf bakken is zoveel lekkerder, niet!?

Wat boter op de Klaaskoeken en een tas warme chocolademelk.
Klik hier voor het recept.

3 opmerkingen:

  1. Ik heb het recept opgeslagen!👍🏼 Ik zie er alleen geen paardje in 😁

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hihi, inderdaad geen paardjes vorm van mij. Dit zijn cadeautjes 😊

      Verwijderen
  2. Ziet er lekker uit!
    Deze koeken ken ik niet. Ik ga het recept eens bekijken.

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel voor je fijne reactie!