zondag 20 december 2020

Gebreide trui met horizontale ribbels

 Wat ben ik blij dat ik mijn trui eindelijk kan showen. 
Ik had nog nooit eerder een trui voor mezelf gebreid.
Ergens begin oktober ontving ik een pakket van Langyarns,
 met daarin 10 van deze blauwe bollen. 


Zo zacht, zo warm voelen ze aan.
Ik ging op zoek naar een warme trui.
Boeken en folders genoeg.


Het begin ging redelijk vlot,
maar toen ik plots wat afwisseling wilde om te haken, 
bleef de trui wat liggen.
Dus nam ik afgelopen weken het breiwerk er terug bij.


Voor het rug- en voorpand zette ik 82 steken op,
de boord breide ik 15 rijen 2R/2AV. Het patroon herhaalde ik 17 keer.
Bij de mouwen werden 50 steken opgezet. 
Die boord wilde ik wat langer, 
dus daar kwamen er 18 rijen in 2R/2AV 
en hier werd het patroon 9 keer herhaald.


- - -
breinaald 7mm
Langyarns Wooladdicts GLORY, 10 bollen
kleur 1061.0034
stopnaald
Patroon uit Magazine 'Breiwerk Veritas'.
- - -


De trui is een oversized model, heel mooi om op een kleedje te dragen.
Ik ben héél enthousiast!

1 opmerking:

  1. Wat een leuke trui! Mooi modelletje ook. Staat je goed.
    Knap gemaakt hoor.

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel voor je fijne reactie!