vrijdag 8 oktober 2021

Nieuwe sokken

Ik durf het bijna niet te zeggen,
maar de eerste steken van deze sokken 
werden ergens in mei al gemaakt.


Gelukkig vond ik de moed om verder te breien.
Want de maand oktober wordt algemeen uitgeroepen tot 
"Socktober"-maand.


Het was ook voor de eerste keer dat ik 'toe up' sokken breide.
Iets wat ik al eerder wou proberen, maar nooit het gepaste patroon ervoor vond.
Dit betekent dat je begint aan de teen
en zo verder breit naar de boord.
Daarbij kon ik hele lange sokken breien.


Ik heb zelfs nog 20 gram over van de hand geverfde streng,
die ik via Tiny kocht.
Dus elke sok weegt 40 gram en ik heb ongeveer 160 meter 
van de hand geverfde streng gebruikt.

- - -
rondbreinaald 2,25mm en 2,5mm knitpro
Streng 100 gram (400 meter) Design by Tiny
Patroon (zie hieronder)
- - -



Je ziet dat er een leuk patroontje is ontstaan. 
Ik breide dit zo:
A. 1 AV 4R 2AV 4R 2AV 4R 2AV 4R 1 AV = 24 st + rest alle R (ook 24st)
B. 2R 2AV 4R 2AV 4R 2AV 4R 2AV 2R = 24 st + rest alle R (ook 24 st)


Enkel de 24 steken aan de voorkant hebben dit motief.
De rest van de steken zijn allemaal rechts gebreid.


Super blij mee.
Die trek ik zeker aan bij het ochtend fietsen naar school,
nu het kouder wordt.


En, ik ga zondag weer een paar sokken op zetten.
Want Tiny en Ingrid organiseren een 'SOCKTOBERPARTY'.
Lees er alles over op hun Instagram account.
Breide jij ooit al sokken?

2 opmerkingen:

  1. Wat een gave sokken. De kleuren zijn echt super.
    Fijne dag.

    lieve groetjes,
    Emily

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Toffe sokken!
    Sommige projecten heb je lang op de pennen en sommige vliegen eraf. Beiden moeten er zijn, vind ik.
    Ben benieuwd naar je oktober-sokken!
    Herkenbaar: een haak- of breiwerkje in de keuken. (Gaat niet altijd goed bij mij ;-))

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel voor je fijne reactie!