woensdag 10 augustus 2022

Zomers topje

 Toen we deze zomer in Frankrijk waren 
en een gezellig dorpje bezochten,
vonden we heel wat haak werk dat verkocht werd.


Natuurlijk begin ik dan onmiddellijk te denken van
"Dat ga ik toch niet kopen, ik haak dat zelf!".
Toch?!

Thuisgekomen shopte ik in de plaatselijke garage de kleurtjes, 
die mijn oudste had uitgekozen.


Ik begon met een 'simpele' granny square.
Daarna moest ik de bovenkant granny gaan aanpassen,
omdat deze niet helemaal vierkant mocht zijn...


Je ziet dat de achterkant aan de hals ook
anders is, dan de voorkant.
Het gehele topje kreeg een witte boord van granny stripes, 
gehaakte stokjes en vasten.


- - -
haaknaald 3,5 mm
Annell Miami 2 bollen blauw en wit
1 bol roze
Eigen patroon (komt niet online)
- - -

Wil je nog granny squares projecten zien? 
Klik dan hier voor meer inspiratie.
Laat de hittegolf maar komen!

Foto van het exemplaar in de winkel.

9 opmerkingen:

  1. Zo mooi 😍 en de kleuren passen perfect bij elkaar.
    Eigenlijk nog mooier dan het model van de winkel!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Mercikes Valerie, ik vind het stiekem ook veel mooier ;-)

      Verwijderen
  2. Echt keigoed gedaan dat je dat zo op het zicht hebt kunnen uitdokteren! En ik denk dat ook altijd als ik oorbellen/gebreide sjalen of haakwerk ergens te koop zie.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel leuk, je dochter loopt er hip bij als ze het aan heeft.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Merci, dat is zeker. En nu vooral het zo warm is, niet?!

      Verwijderen
  4. Anoniem11.8.22

    Wat een lief topje. Dochter boft met zo’n handige moeder!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Een heerlijk topje met dit warme weer :)
    Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel voor je fijne reactie!