dinsdag 7 februari 2023

Breien met restjes

 Ik wou al lang iets doen met de restjes sokkengaren
die ik al een tijdje 'over' heb.
Mijn oog viel dan ook op een kleurrijk deken.


Het wordt een meerjarenproject.
Want alle restjes opbreien gebeurt niet in één, twee, drie!


- - -
breinaalden 2,5mm
restjes sokkengaren
Breipatroon Northeasterly 
(kooppatroon op Ravelry)
- - -


Het patroon breit zo tomeloos,
eens je de rijen door hebt.
En je kan het project ook makkelijk opzij leggen.
Ondertussen na 10 dagen heb ik al meer dan 1 meter gebreid.


Ik zal regelmatig een update meegeven.
Heb jij ook zo'n project dat je er af en toe kan bijnemen?

8 opmerkingen:

  1. Leuk: het wordt zo ook een deken vol herinneringen aan vorige breiwerken :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja inderdaad, dat is nu al zo. Er zitten al restjes van 4 paar sokken in, die ik al gebreid heb.

      Verwijderen
  2. Wat leuk zo'n restjesproject! Heerlijk tomeloos breien.
    Ik heb meestal wel een project liggen om zo even een paar toertjes te haken. Zo fijn! Nu is dat een driehoeksjaal.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Anoniem8.2.23

    Maar dan heb je toch wel garen nodig van dezelfde dikte, ik heb zoveel restgarens van verschillende diktes, dan werkt dat toch niet echt ?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dag anoniem
      Ik geef ook aan in mijn blogbericht dat ik daarvoor sokkengaren gebruik. Dat heeft dezelfde dikte dus werkt wel perfect, hoor! Aan jou de keuze om verschillende diktes te kiezen, maar dat is dan jouw keuze....
      Mvg Sofie

      Verwijderen
  4. Na jouw tip het patroon aangeschaft. Maar dat wordt nog even puzzelen... Vind de beschrijving lastig om te lezen. Komt vast goed. Blijf zoiezo genieten van jouw voorderingen! Groetje Winny

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Leuk om te lezen, ik begreep het ook niet onmiddellijk. Maar eens je het doorhebt, breit het vanzelf. Of toch bijna...

      Verwijderen
  5. Even getwijfeld, maar ik vind dit toch wel een heel leuke manier om je restjes sokkengaren te gebruiken. Patroon dus aangeschaft. Dank voor de tip.

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel voor je fijne reactie!